کد خبر: 65909
A

قیمت نفت برای دومین روز پس از حادثه دریای عمان افزایش یافت

با نگرانی در مورد کاهش جریان نفت انتقالی از طریق یکی از مسیرهای کلیدی کشتیرانی جهان، یعنی تنگه هرمز، قیمت نفت در معاملات امروز به 61.81 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

قیمت نفت برای دومین روز پس از حادثه دریای عمان افزایش یافت

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از رویترز، قیمت نفت برای دومین روز متوالی به دنبال سانحه برای دو نفتکش در دریای عمان افزایش یافت، زیرا نگرانی در مورد کاهش جریان نفت انتقالی از طریق یکی از مسیرهای کلیدی کشتیرانی جهان شدت گرفته است.

این حادثه در نزدیکی تنگه هرمز، قیمت نفت را در روز پنج شنبه تا 4.5 درصد بالا برد و ترمز کاهش قیمت نفت در هفته های اخیر به علت نگرانی برای تقاضای نفت را کشید.

این دومین باری است که در یک ماه گذشته، نفتکش ها در مهم ترین منطقه عرضه نفت و در میانه افزایش تنش های میان آمریکا و ایران، دچار سانحه می شوند.

هر بشکه نفت برنت با 50 سنت افزایش 61.81 دلار در هر بشکه فروخته شد. نفت خام آمریکا با 21 سنت افزایش 52.49 دلار در هر بشکه معامله شد.

تنش ها در غرب آسیا از زمان خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 و اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران به ویژه بخش نفتی این کشور، شدت گرفته است.

به لحاظ تقاضا، اوپک روز پنج شنبه پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در جهان را به علت اختلافات تجاری و با اشاره به ریسک کم کردن بیشتر تولید، کاهش داد.

این گروه تولیدکنندگان و هم پیمانانشان در هفته های آتی در مورد ادامه یا عدم ادامه توافق کاهش تولید تصمیم گیری خواهند کرد.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضا برای نفت امسال تا 1.14 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت که 70 هزار بشکه در روز کمتر از انتظار است.

جزئیات حادثه

منابع خبری صبح روز پنجشنبه (23 خرداد/ 13 ژوئن) گزارش‌هایی از وقوع انفجار در دو نفتکش در دریای عمان منتشر شد که ادعا شده «هدف حمله قرار گرفته‌اند».

جزئیات منتشر شده از این حادثه، حاکی است نفت‌کش «فرونت التر» با پرچم جزایر مارشال و «کُکوکا کوریجس» با پرچم پاناما به ترتیب حامل محموله‌های «اتانول» و «متانول» بوده‌اند.

نفتکش اول مدتی پس از بارگیری در بندر ابوظبی دچار سانحه شده و کشتی دوم از «الجبیل» عربستان راهی سنگاپور بوده است.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد، یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. این حادثه همزمان با سفر «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن به تهران رخ داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر