کد خبر: 66611
A

معاون وزیر جهاد کشاورزی: دلالان نمی‌گذارند گوشت ۷۵.۰۰۰ تومان شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام اعلام کرد: زمانی که قیمت گوشت افزایش پیدا می‌کند، دلالان و واسطه‌ها به آن دامن می‌زنند اما اجازه کاهش قیمت این محصول پروتئینی در بازار را نمی‌دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: دلالان نمی‌گذارند گوشت ۷۵.۰۰۰ تومان شود

به گزارش دیده بان ایران، مرتضی رضایی در حاشیه نشست نقش تشکل‌های جهادی در رونق تولید در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار و کاهش قیمت آن‌ها نسبت به ماه‌های اخیر و سال گذشته هستیم اما زمانی که قیمت محصولات پروتئینی پایین می‌آید، دلالان اجازه کاهش بیش‌تر آن را نمی‌دهند و وقتی که بالا می‌رود به آن دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که قیمت دام زنده، کیلویی حدود ۳۵ هزار تومان است، قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تازه نباید بیش از ۷۵ هزار تومان باشد و در این زمینه تشکل‌های تولیدکننده گوشت قرمز و بخش خصوصی می‌تواند ایفای نقش مناسبی کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام درباره تولید بازار گوشت اظهار کرد: ماهانه بیش از ۲۲۵ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که حداکثر ۲۰۰ هزار تن آن برای نیاز داخلی مصرف می‌شود و در همین راستا، اجازه صادرات گوشت مرغ را البته به شکل محدود و کنترل شده داده‌ایم و امیدواریم روند تعادل قیمت در محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز و گوشت مرغ ادامه داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر