کد خبر: 66858
A
رئیس مرکز ملی فضای مجازی:

قانونی درباره ماینینگ بیت کوین نداریم/ دستگاه‌ها غیرقانونی وارد کشور شد

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تأکید براینکه هنوز ماینینگ رمزارزها در دولت‌ تصویب نشده است، عنوان کرد: قانونی دراین باره نداریم.

قانونی درباره ماینینگ بیت کوین نداریم/ دستگاه‌ها غیرقانونی وارد کشور شد

به گزارش دیده بان ایران، ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره گستردگی تولید ارزهای مجازی (بیت کوین) در کشور، گفت: طرحی برای قانونمند کردن این موضوع با استفاده از نظرات دستگاه‌های مربوطه از جمله بانک مرکزی، وزارت نیرو، سازمان بورس و ... آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد ولی هنوز در هیات دولت مورد بررسی قرار نگرفته است.

 

وی افزود: قانونی برای فعالیت ماینینگ در کشور نداریم و به همین دلیل نمی توانیم بگوییم آنچه هم اکنون توسط عده ای از مردم انجام می شود، خلاف قانون است چون قانونی وجود ندارد که با آن مغایرت داشته باشد.

 

رییس مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: اکثر دستگاه‌ها به روش غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده اند و ابهام مهمی که در این حوزه وجود دارد این است که عمل ماینینگ توسط اموال قاچاق صورت می گیرد.

 

تولید ارزهای مجازی در کشور، کسب و کاری است که از چند ماه قبل در شهرهای مختلف رونق یافته و موجب شده تا جمع زیادی از جوانان با هدف کسب سود سراغ این فعالیت بروند.

 

سودآوری تولید ارز مجازی به حدی وسوسه کننده است که تعداد زیادی از واحدهای تولیدی، تولید را کنار گذاشته و درحال تولید رمز ارز هستند.

 

منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر