کد خبر: 66956
A

نوبخت: تورم ماهانه کاهش یافته است/ سال آینده رشد اقتصادی، مثبت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به سیاست های اتخاذ شده، نرخ تورم در ماه‌های گذشته کاهش یافته است و در مهار تورم موفق بوده‌ایم.

نوبخت: تورم ماهانه کاهش یافته است/ سال آینده رشد اقتصادی، مثبت می‌شود

به گزارش دیده بان ایران، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در قانون بودجه برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود اما سازمان برنامه و بودجه اختیار دارد که از محل افزایش کل این منبع را افزایش دهد که بر این اساس بودجه در نظر گرفته شده برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۵ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم مصوبات از سوی سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده است که دولت با آن موافقت می‌کند تا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم به نحو شایسته همسان سازی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره وضعیت نرخ ارز کشور، تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز بیشتر جنبه روانی داشت و ناشی از عدم اطمینان به آینده بود که این مسائل باعث کاهش ارزش پول ملی شد اما با توجه به سیاست‌هایی که اتخاذ شد، در نرخ ارز به ثبات رسیدیم.

نوبخت با بیان اینکه تورم ماهانه رو به کاهش است، ادامه داد: رشد تورم در ماه گذشته ۳.۴ درصد بود که حدود ۰.۸ تقلیل یافته است و نشان می‌دهد که در خصوص مهار تورم طی دو ماه اخیر موفق بوده‌ایم و علیرغم اینکه رشد اقتصادی کشور منفی است اما شرایط موجود حاکی از آن است که پیش بینی بانک جهانی مبنی بر اینکه سال آینده رشد اقتصادی در ایران بهبود می‌یابد، محقق خواهد شد.

وی در واکنش به سوالی درباره رأی دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه دیه زنان و مردان از این پس به طور یکسان دیده می‌شود؟ اظهار داشت: از ردیف‌های مختلف برای این موضوع بودجه ای در نظر گرفته شده است که بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان است.

تکمیل می‌شود...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر