کد خبر: 66990
A

واکنش فرانسه و نامزد نخست وزیری بریتانیا به صحبت های امروز رئیس جمهور ایران؛ ایران از این جلوتر نرود

حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت: از ۱۶ تیر به بعد در زمینه رآکتور اراک اگر به تمام تعهدات خود طبق زمان بندی و برنامه عمل نکنید، جمهوری اسلامی ایران رآکتور اراک را به شرایط سابق بر می‌گرداند. سخن‌گوی وزارت خارجه فرانسه امروز گفته «ایران با عبور از تعهدات‌اش در برجام هیچ‌چیز به دست نمی‌آورد و تنها تنش‌های منطقه را شدیدتر می‌کند. ما و شریکان‌مان در اتحادیه اروپا، از ایران خواسته‌ایم تا خیلی‌سریع از گام قبلی‌اش، یعنی فرارفتن از سقف ذخیره اورانیوم غنی‌شده، بازگردد و از هرکاری‌‌که تعهدهای هسته‌ای‌‌اش را سست می‌کند، دست بردارد. بوریس جانسون، مهم‌ترین نامزد نخست‌وزیری بریتانیا، هم گفته: «از ایران می‌خواهم بسیارسخت درباره برهم‌زدن برجام و زیرپا گذاشتن تعهد‌های‌اش در چارچوب این توافق فکر کند.

واکنش فرانسه و نامزد نخست وزیری بریتانیا به صحبت های امروز رئیس جمهور ایران؛ 

ایران از این جلوتر نرود
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سخن‌گوی وزارت خارجه فرانسه امروز گفته «ایران با عبور از تعهدات‌اش در برجام هیچ‌چیز به دست نمی‌آورد و تنها تنش‌های منطقه را شدیدتر می‌کند.
 
 ما و شریکان‌مان در اتحادیه اروپا، از ایران خواسته‌ایم تا خیلی‌سریع از گام قبلی‌اش، یعنی فرارفتن از سقف ذخیره اورانیوم غنی‌شده، بازگردد و از هرکاری‌‌که تعهدهای هسته‌ای‌‌اش را سست می‌کند، دست بردارد. 

 

بوریس جانسون، مهم‌ترین نامزد نخست‌وزیری بریتانیا، هم گفته: «از ایران می‌خواهم بسیارسخت درباره برهم‌زدن برجام و زیرپا گذاشتن تعهد‌های‌اش در چارچوب این توافق فکر کند.
 
اشتباه بزرگی است‌که ایران اکنون بخواهد خویشتن‌داری‌اش را کنار بگذارد و به دنبال غنی‌سازی مواد هسته‌ای باشد.»

 

صبح‌امروز حسن‌روحانی گفت که ایران  چهار روزدیگر، ۱۶تیر، گام دوم را برای کاهش تعهدهای برجامی‌اش برمی‌دارد و هرچه‌قدر و با هر خلوصی که بخواهد، اورانیوم غنی می‌کند ولی تاکید کرد که کاهس تعهدها، در چارچوب برجام است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر