کد خبر: 67422
A

ماجرای پرداخت حقوق‌ 50 میلیونی در شرکت‌های وزارت تعاون چیست؟

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی با بیان اینکه متاسفانه گزارشاتی از پرداخت حقوق‌های نجومی 40 و50 میلیونی در شرکت‌های وزارت تعاون داشته‌ایم، گفت: باید وزارت اقتصاد علت این تخلف را بگوید زیرا دیگر دادن حقوق نجومی قابل قبول نیست.

ماجرای پرداخت حقوق‌ 50 میلیونی در شرکت‌های وزارت تعاون چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به تدوین سوال نمایندگان از وزیر اقتصاد درباره پرداخت حقوق‌های نجومی 40 و 50 میلیونی در کشور علی‌رغم منع قانونی گفت:‌ در این باره سوالی را از دژپسند مطرح کرده‌ایم و منتظریم تا در هفته آینده که جلسات مجلس آغاز می‌شود این موضوع را پیگیری کنیم.

وی افزود: وزیر اقتصاد باید بر نحوه اجرای قانون بودجه و سایر قوانین مرتبط و همچنین نظارت بر هزینه‌کرد‌ها اقدام عاجل و قاطع کند و این وزارتخانه باید پاسخ دهد چرا حقوق‌های نجومی همچنان وجود دارد؟

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح سوال از دژپسند وزیر اقتصاد با موضوع حقوق‌های نجومی در هفته آینده مطرح می‌شود و وی درباره چرایی پرداخت‌های حقوق‌های نجومی با وجود اینکه قانون در این خصوص صراحت دارد باید توضیح دهد. 

پورمختار اظهار داشت: دیوان محاسبات کل کشور وظیفه رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی را دارد و توقع ما از این نهاد ناظر به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی هم این است.

وی گفت: حقوق‌های نجومی در سال‌های گذشته و در مرحله اول بررسی شد و دیوان محاسبات هم در این باره ورود کرده و گزارشی را در صحن علنی قرائت شد اما اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی همچنان وجود داشته باشد جای سوال است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: دیوان محاسبات باید با رویکرد جدید، با جدیت و قاطعیت بیشتری درباره حقوق‌های نجومی در برخی شرکت‌های دولتی ورود کند زیرا اعطای حقوق‌های نجومی تخلف قانونی است که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور می‌توانند برخورد لازم را مسببین آن داشته باشند. 

وی گفت: اسناد پرداخت حقوق‌های نجومی 40 و 50 میلیونی را دیده ام و این موضوع در گزارشات رسمی وجود دارد. 

پورمختار تصریح کرد: متاسفانه در شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون و زیر مجموعه این وزارتخانه، گزارشاتی از حقوق‌های 40 و 50 میلیون تومانی وجود دارد که آنها دریافت این حقوق‌‌ها را شفاف بیان کرده‌اند. 

وی در پایان گفت: وقتی حداکثر حقوق مدیران طبق قانون 7 برابر حداقل حقوق یعنی 31 میلیون تومان است، معنا ندارد حقوق‌های 40 تا 50 میلیونی و بیش از آن را مشاهده کنیم. /فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر