کد خبر: 67713
A

عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر : نیازمند برگزاری نمایشگاه نیازمندی ها هستیم

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» زمینه‌ساز شناسایی ظرفیت‌ها و ارتقای سطح تولید کالای داخلی می‌تواند باشد.

عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر : نیازمند برگزاری نمایشگاه  نیازمندی ها هستیم
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ درباره نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» اظهار کرد: برای این‌که بتوانیم ظرفیت‌های تولید را بشناسیم و کسری‌ها را جبران کنیم به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیاز داریم. این نمایشگاه‌ها می‌توانند به ایجاد ظرفیت‌های صادراتی در بخش تولید کمک کنند.

 

او با اشاره به این‌که پیش از اعمال تحریم‌ها، کالای ایرانی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی نبود و مصرف‌کننده‌ها نیز از کالای داخلی استقبال نمی‌کردند، ادامه داد: تحریم‌ها ظرفیت جدیدی ایجاد کرد تا در راستای ارتقای کیفیت و توانمندسازی داخلی حرکت  و کسری‌ها را جبران کنیم. 

 

رضیان بیان کرد: اکنون استقبال مصرف‌کننده ایرانی از کالاهای داخلی بیشتر شده است. از سوی دیگر، کالاهای خارجی قیمت بالاتری دارند و دسترسی به آنها نیز سخت‌تر است. این شرایط، فرصت خوبی برای توانمندسازی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی می‌تواند ایجاد کند. 

 

دبیر کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت: اکنون مشکل ما، تنظیم بازار است، باید بتوانیم به‌درستی بازار را مدیریت کنیم. نکته این است که اگر بین تولیدکنندگان مختلف رقابت ایجاد شود و تنوع محصول داشته باشیم، تاثیر زیادی در بهبود شرایط خواهد داشت.

 

رضیان افزود: اگر مصرف‌کننده داخلی نسبت به کیفیت کالا اعتماد پیدا کند، اقدام قابل توجهی در جلوگیری از خروج ارز می‌تواند باشد.

 

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس همچنین گفت: موضوع اشتغال را نیز در همین بخش می‌توان مدیریت کرد؛ تحریم‌ها باعث شد واردات صرفه اقتصادی نداشته باشد و ما ناچار شده‌ایم تولید داخلی را افزایش دهیم. این روند، ظرفیت اشتغال را افزایش می‌دهد. 

 

نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از 27 تا 30 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط «ایدرو» برگزار می‌شود و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر