کد خبر: 67761
A

چرا دلار ارزان شد؟/ حرکت دلار به سمت کانال ده هزار تومان

مجید حسینی‌نژاد در گفت‌و گویی درباره سقوط چشمگیر نرخ ارز در چند روز اخیر توضیح داد: کم رنگ شدن تاثیرگذاری عوامل خارجی بر بازار داخلی، تامین ارز واردات، مدیریت عرضه از سوی بانک مرکزی و گرایش سرمایه مردم به بازار سرمایه علت العلل کاهش بهای ارز است. وی درباره تامین ارز واردکنندگان و تاثیر آن بر نرخ دلار توضیح داد: با توجه به آمارهای رسمی، به دلیل ممنوعیت برخی کالاها از ورود به کشور و نیز توجه بانک مرکزی به اختصاص ارز بانکی مورد نیاز به واردکنندگان، میزان تمایل تجار برای تامین ارز در بازار آزاد کاهش پیدا کرده است. حسینی‌نژاد اضافه کرد: همچنین برخلاف یکسال گذشته به نظر می‌رسد ظهور عوامل داخلی، تاثیرگذاری محرک‌های خارجی را بر معادلات بازار ارز ایران خنثی کرده و این نیز عامل مهمی برای ارزان شدن ارز است.

چرا دلار ارزان شد؟/ حرکت دلار به سمت کانال ده هزار تومان
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مجید حسینی‌نژاد در گفت‌و گویی درباره سقوط چشمگیر نرخ ارز در چند روز اخیر توضیح داد: کم رنگ شدن تاثیرگذاری عوامل خارجی بر بازار داخلی، تامین ارز واردات، مدیریت عرضه از سوی بانک مرکزی و گرایش سرمایه مردم به بازار سرمایه علت العلل کاهش بهای ارز است.

 

وی درباره تامین ارز واردکنندگان و تاثیر آن بر نرخ دلار توضیح داد: با توجه به آمارهای رسمی، به دلیل ممنوعیت برخی کالاها از ورود به کشور و نیز توجه بانک مرکزی به اختصاص ارز بانکی مورد نیاز به واردکنندگان، میزان تمایل تجار برای تامین ارز در بازار آزاد کاهش پیدا کرده است.

 

حسینی‌نژاد اضافه کرد: همچنین برخلاف یکسال گذشته به نظر می‌رسد ظهور عوامل داخلی، تاثیرگذاری محرک‌های خارجی را بر معادلات بازار ارز ایران خنثی کرده و این نیز عامل مهمی برای ارزان شدن ارز است.

 

این فعال بخش خصوصی به تصمیمات بانک مرکزی در کنترل تراکنش‌ها و اثر آن بر نرخ دلار اشاره کرد و گفت: دشواری و محدود شدن تراکنش روزانه ریالی از طریق دستگاه‌های پوز، باعث کم شدن تعداد و سرعت معاملات عمده بازار آزاد ارز ایران شده است.

 

این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به روند مثبت بازار سرمایه از ابتدای سال اظهار کرد: به نظر می‌رسد این روزها بورس به محل امنی برای جذب سرمایه افراد تبدیل شده و همین موضوع جذابیت دلار را برای سرمایه‌گذاری کم‌رنگ‌تر کرده است.

 

حسینی‌نژاد تاکید کرد: قیمت ارز به سمت واقعی شدن در حال حرکت است و اگر بانک مرکزی بتواند این روند را کنترل کند، دلار از قیمت‌های فعلی نیز ارزان‌تر خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر