کد خبر: 68285
A

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

در چند سال اخیر ماشین های ظرفشویی به یکی از لوازم خانگی پر طرفدار تبدیل شده است که دلیل آن سرعت و دقت در تمیز کردن ظروف و همچنین صرفه جویی در زمان است. ماشین ظرفشویی در سه مدل توکار، رو میزی و ایستاده در بازار موجود است. هر ماشین ظرفشویی در طی سال های کارکرد خود ممکن است دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر ظرفشویی پیدا کند. این اتفاق کاملا عادی است و برای انواع برند ها، تعمیرات ظرفشویی ممکن است پیش بیاید.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

به گزارش سرویس اقتصادی سایت دیده بان ایران ؛ در چند سال اخیر ماشین های ظرفشویی به یکی از لوازم خانگی پر طرفدار تبدیل شده است که دلیل آن سرعت و دقت در تمیز کردن ظروف و همچنین صرفه جویی در زمان است. ماشین ظرفشویی در سه مدل توکار، رو میزی و ایستاده در بازار موجود است.

هر ماشین ظرفشویی در طی سال های کارکرد خود ممکن است دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر ظرفشویی پیدا کند. این اتفاق کاملا عادی است و برای انواع برند ها، تعمیرات ظرفشویی ممکن است پیش بیاید. شرکت آریابهکار متخصص در تعمیر لوازم خانگی در این مقاله به آموزش دو مشکل که ممکن است در دستگاه ظرفشویی به وجود بیاید اشاره می کند و راه حل هایی برای عیب یابی ظرفشویی ارائه می دهد.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی که ظروف را تمیز نمی کند

تمیز نشستن ظروف بعد از اتمام چرخه شستشو یکی از مشکلاتی است که در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی بر طرف می شود. این مشکل به دلایل زیادی می تواند رخ دهد که به شایع ترین آن ها اشاره می کنیم.

⦁ یکی دیگر از مواردی که در عیب یابی ظرفشویی ال جی در نظر گرفته می شود، سوپاپ یا همان دریچه ورودی آب است که ممکن است معیوب و یا جرم گرفته باشد.

⦁ ممکن است تسمه پمپ دچار جرم گرفتگی شده باشد و یا آسیب دیده باشد. همچنین خراب شدن خود پمپ نیز یکی دیگر از علت های تمیز نشستن است.

⦁ بازوهای آب پاش ماشین ظرفشویی در سه قسمت مرکزی، پایینی و بالایی قرار دارد و وظیفه آن ها هدایت کردن آب به ظروف در داخل قفسه های دستگاه می باشد. چنانچه این بازوها رسوب گرفته باشند توان هدایت آب را با قدرت لازم ندارند در نتیجه ظروف به خوبی تمیز نخواهد شد.

 

تعمیر ظرفشویی موریس که آب را تخلیه نمی کند.

یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی تخلیه نشدن آب درون آن است. در این مورد آب در قسمت آبگیر دستگاه بصورت ایستاده می ماند و تخلیه نمی شد. مشکل تخلیه نشدن ظرفشویی موریس معمولا از یک انسداد و یا گرفتگی می باشد و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی موریس نمی باشد.

⦁عامل اول مسدود شدن لوله تخلیه ماشین ظرفشویی موریس می باشد. این لوله در زیر سینک آشپزخانه قرار دارد در صورتی که قطعه بزرگی در آن گیر کرده باشد و مسدود شده باشد باید آن را تخلیه کنید. یکی از روش های تمیز کردن لوله تخلیه قرار دادن چرخه شستشوی ظرفشویی بر روی داغ ترین حالت آب است. آب داغ موجب تمیز شدن و از بین رفتن گرفتگی لوله تخلیه ظرفشویی می شود.

⦁مسدود شدن و کثیف شدن فیلتر ماشین ظرفشویی موریس یکی از عواملی است که در عیب یابی ظرفشویی موریس در نظر گرفته می شود. ابتدا باید فیلتر دستگاه را خارج و آن را از هر گونه کثیفی و مواد غذایی که آن را مسدود کرده است پاک کنید.

Capture

⦁ مورد دیگر اختلال در کارکرد پمپ تخلیه ظرفشویی موریس است. این پمپ وظیفه مکش و تخلیه آب درون ماشین ظرفشویی را دارد، پس اگر مشکلی در پمپ بوجود بیاید دیگر قادر نخواهد بود آب را تخلیه کند.

 

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه تعمیر لوازم خانگی با شرکت آریابهکار تماس بگیرید. کلیه خدمات تعمیراتی با 90 روز ضمانت و توسط  تکنسین های متخصص به سرعت انجام میگیرد.

شماره تماس شرکت: 77902220

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر