کد خبر: 68601
A

راز مثلث برمودا کشف شد

مثلث برمودا یا مثلث شیطان نامی است که حتما به گوشتان آشنا می باشد. این مثلث در واقع نامی است که به منطقه ای خاص و ترسناک در اقیانوس اطلس نسبت داده می شود. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید در این منطقه اتفاقات عجیب و غیرقابل باوری رخ داده که توجه دانشمندان را به خود جلب نموده است. از دهه 1600 تا به امروز بیش از 1000 کشتی و هواپیما در مثلث برمودا دچار واژگونی یا مفقودی شده اند

راز مثلث برمودا کشف شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مثلث برمودا یا مثلث شیطان نامی است که حتما به گوشتان آشنا می باشد. این مثلث در واقع نامی است که به منطقه ای خاص و ترسناک در اقیانوس اطلس نسبت داده می شود. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید در این منطقه اتفاقات عجیب و غیرقابل باوری رخ داده که توجه دانشمندان را به خود جلب نموده است. از دهه 1600 تا به امروز بیش از 1000 کشتی و هواپیما در مثلث برمودا دچار واژگونی یا مفقودی شده اند. یکی از حوادث رخ داده هم مربوط به عبور گردشگران تور گرجستان از مرز هوایی منطقه بوده است. اغلب این اتفاقات در اواسط قرن نوزدهم رخ داده که در طول این مدت 50 کشتی و 21 هواپیما به طور ناگهانی در این محدوده ناپدید شدند. در این منطقه اسرار مرموزی نهفته است که تاکنون کسی نتوانسته به آن پی ببرد.

1

فرضیه های مختلفی در این زمینه شنیده شد؛ برخی بر این عقیده بودند که گرداب هایی در این مکان رخ می دهد و کشتی ها را به جهان دیگری می برد، عده ای معتقدند که در این مکان آدم فضایی وجود دارد و گروهی دیگر هم این اتفاقات را به جزیره آتلانتیس مربوط می دانند؛ ولی هیچ یک از آن ها دلیل عقلانی و منطقی نبودند. سرانجام دانشمندان زیادی برای کشف راز این حوادث وارد عمل شدند ولی آن ها هم نتیجه خوبی کسب نکردند. به تازگی گروهی از پژوهشگران دانشگاه ساوت همپتون ادعایی مبنی بر این که تمامی اتفاقات رخ داده ناشی از موج های خروشان می باشد، داشته اند و برای اثبات آن هم یکی از حوادث رخ داده را شبیه سازی کردند.

2

یکی از اقیانوس شناسان متبحر عقیده دارد که مثلث برمودا محل تلاقی طوفان هایی از 3 جهت جنوب، شمال و غرب می باشد که برخورد آن ها با یکدیگر موج هایی خشمگین با ارتفاع حدود 30 متر ایجاد می کند که باعث فروپاشی هر جسمی می شود.

3

با این وجود، بسیاری از کشتی ها و هواپیماها امروزه بدون ایجاد مشکلی از این منطقه عبور می کنند و بسیاری از گردشگران تور لحظه آخری نیز راهی این منطقه می شوند تا از نزدیک آن را تماشا کنند.

تعدادی از گردشگران تور ارزان دقیقه 90 ارمنستان معتقدند در این کشور هم مکانی وجود دارد که هر ماشینی از آن عبور می کند دیگر برنمی گردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر