کد خبر: 68904
A

کاهش محدود قیمت گوشی اپل در بازار

در حالی که رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از توزیع بخش مهمی از گوشی های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به بازار خبر می‌دهد، بررسی روند تحولات بازار نیز نشان می‌دهد قیمت‌ها در بازار این کالا در حال ریزش است. قیمت گوشی آیفون ایکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت از ۱۴ میلیون و صد هزار تومان با ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافته است. مدل دیگری از گوشی این برند نیز از ۱۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان به ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

کاهش محدود قیمت گوشی اپل در بازار

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران، در حالی که رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از توزیع بخش مهمی از گوشی های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به بازار خبر می‌دهد، بررسی روند تحولات بازار نیز نشان می‌دهد قیمت‌ها در بازار این کالا در حال ریزش است.

 گوشی‌های آیفون در طی دو هفته گذشته با کاهش محسوس قیمت روبرو شده اند اما سایر گوشی‌ها تفاوت قیمتی در محدوده صد تا دویست هزار تومان را شاهد بودند.

قیمت گوشی آیفون ایکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت از ۱۴ میلیون و صد هزار تومان با ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافته است. مدل دیگری از گوشی این برند نیز از ۱۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان به ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

آیفون مدل XS MAX با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت اما کاهشی نزدیک به ششصد هزار تومان را شاهد بود و در حال حاضر در بازار به قیمت ۱۶ میلیون  و ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شود. قیمت همین مدل با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت نیز در حدود ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گزارش شده است.  فعالان بازار می‌گویند سایر برندها کاهش اندکی را شاهد بودند اما بازار این روزها با مشتریان اندکی روبرو هستند.


 

 افزایش شدید قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه، در اثر رشد قابل توجه نرخ ارز سبب شده است تعمیر گوشی با رونق ویژه‌ای روبرو شود و بازار خرید و فروش گوشی دست دوم نیز داغ تر از گوشی نو باشد.

 یکی از فعالان بازار در این خصوص گفت: این روزها اغلب مشتریان کسانی هستند که قصد دارند گوشی تلفن همراه خود را به مدل بهتری تبدیل کنند، کمتر کسی بدون فروش گوشی دست به خرید گوشی می زند و همین امر فاصله قیمت گوشی کارکرده تلفن همراه با گوشی اکبند را کاهش داده است.

 به گفته وی کسانی که دو سال قبل گوشی‌های خود را به قیمتی در حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان خریده‌اند، امروز می‌توانند همین گوشی‌ها را به شرط نگهداری مناسب در محدوده قیمتی ۳ میلیون تومان به فروش برسانند.

 به گفته وی بازار گوشی تلفن همراه در صورت تداوم روند کاهش قیمت ارز، تکان خواهد خورد و تن به کاهش بیشتر قیمت می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر