کد خبر: 69068
A

روزنامه شرق: تزریق ارز به بازار توسط مدیران بانک مرکزی کاملا قانونی و تحت اشراف وزارت اطلاعات صورت گرفته

روزنامه شرق در گزارشی که در باره متهمان پرونده بانک مرکزی منتشر کرده،نوشته است: 19 مهر 96، آقای شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در دبیرخانه شورای امنیت گزارشی به رئیس‌جمهور می‌دهند که تحلیلی از بازار ارز است و در پایان 9 پیشنهاد برای کنترل بازار ارائه می‌دهند. بند 5 این پیشنهادها با این عبارت به بانک مرکزی بازمی‌گردد: «دادن مجوز به بانک مرکزی درباره تنوع‌بخشی به ابزارهای مداخله‌ای ازجمله انجام فعالیت‌ها و مداخله در بازار فردایی به صورت پوششی».

روزنامه شرق: تزریق ارز به بازار توسط مدیران بانک مرکزی کاملا قانونی و تحت اشراف وزارت اطلاعات صورت گرفته

به گزارش دیده بان ایران، روزنامه شرق در گزارشی که در باره متهمان پرونده بانک مرکزی منتشر کرده، نوشته است: 19 مهر 96، آقای شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در دبیرخانه شورای امنیت گزارشی به رئیس‌جمهور می‌دهند که تحلیلی از بازار ارز است و در پایان 9 پیشنهاد برای کنترل بازار ارائه می‌دهند. بند 5 این پیشنهادها با این عبارت به بانک مرکزی بازمی‌گردد: «دادن مجوز به بانک مرکزی درباره تنوع‌بخشی به ابزارهای مداخله‌ای ازجمله انجام فعالیت‌ها و مداخله در بازار فردایی به صورت پوششی».

 این روزنامه در ادامه آورده است:روی این نامه، رئیس‌جمهور دستور قاطع داده است؛ و نشان می‌دهد این کار نه‌فقط بدون اجازه مقامات ارشد انجام نشده است؛ بلکه حتی دستور مصرح برای اقدام وجود داشته است.علاوه بر آن،به‌عنوان یک اقدام احتیاطی و در جهت اطمینان از صحت عمل و تأثیر مناسب،  تمام اقدامات و جزئیات  با اطلاع و هماهنگی وزارت اطلاعات انجام شده است.

روزنامه شرق در پاسخ به  ایراد وارده که "چرا در بازار فردایی که فعالیت در آن ممنوع اعلام شده بانک مرکزی ورود پیدا کرده " نوشته است: بازار فردایی را چه کسی ممنوع کرد؟ بازار فردایی صرفا در آبان‌ماه سال 95 در بند 13 مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها ممنوع شد. اصل و اساس این مقرره‌ که نماینده دادستان به آن استناد می‌کند، مصوبه معاونت ارزی بانک مرکزی است. حتی دستور رئیس کل را هم ندارد، چه برسد به مصوبه شورای پول و اعتبار.

شرق افزوده است: این تصمیم معاونت ارزی وقت در حالی مبنای عمل شده که در مقابل، تصمیم همین معاونت برای مداخله در بازار را که یک سال بعد صورت گرفته شده و با دستور مقامات ارشد بوده قانونی نمی‌دانند و گفته می‌شود که مصوبه شورای پول و اعتبار ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر