کد خبر: 69208
A

معرفی برترین برندهای تجهیزات ایمنی کار در دنیا

ایمنی در صنعت بسیار مهم شمرده می‌شود چرا که حافظ جان انسان‌هاست. این موضوع علی الخصوص در محیط‌های با ریسک بالا مانند صنایع شیمیایی، نفت و گاز، حفاری معدن، ... محسوس‌تر است. ایجاد محیطی ایمن نه تنها یک ضرورت است بلکه در اکثر کشورهای جهان قانون محسوب می‌شود. تجهیزات ایمنی به عنوان مهم‌ترین مبحث در ایمنی کارکنان و محیط کار به حساب می‌آید. تجهیزات ایمنی و یا تجهیزات محافظتی شخصی که در زبان انگلیسی با Personal Protective Equipment و یا به اختصار PPE خوانده می‌شود به هر گونه وسیله ای گفته می‌شود که از فرد در برابر خطرات محیط کار محافظت می‌کند. اما شاید تا بحال با این پرسش مواجه شده باشید که برترین برندهای سازنده‌ی تجهیزات ایمنی از قبیل لباس کار، کفش کار، عینک ایمنی و ... کدام هستند؟

معرفی برترین برندهای تجهیزات ایمنی کار در دنیا

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ایمنی در صنعت بسیار مهم شمرده می‌شود چرا که حافظ جان انسان‌هاست. این موضوع علی الخصوص در محیط‌های با ریسک بالا مانند صنایع شیمیایی، نفت و گاز، حفاری معدن، ... محسوس‌تر است. ایجاد محیطی ایمن نه تنها یک ضرورت است بلکه در اکثر کشورهای جهان قانون محسوب می‌شود.

تجهیزات ایمنی به عنوان مهم‌ترین مبحث در ایمنی کارکنان و محیط کار به حساب می‌آید. تجهیزات ایمنی و یا تجهیزات محافظتی شخصی که در زبان انگلیسی با Personal Protective Equipment و یا به اختصار PPE خوانده می‌شود به هر گونه وسیله ای گفته می‌شود که از فرد در برابر خطرات محیط کار محافظت می‌کند. اما شاید تا بحال با این پرسش مواجه شده باشید که برترین برندهای سازنده‌ی تجهیزات ایمنی از قبیل لباس کار، کفش کار، عینک ایمنی و ... کدام هستند؟ در این مطلب کارخانجات تجهیزات ایمنی یونکس سعی دارد تا به معرفی برترین برندهای تجهیزات ایمنی کار در دنیا بپردازد.

1

زمانی که برای پرسنل خود تجهیزات ایمنی کار تهیه می‌کنید لازم است از معتبر بودن سازنده‌ی تجهیزات و با کیفیت بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. چرا که زمانی که صحبت از خطرات محیط کار به میان می‌آید پرسنل شما می‌بایست در حداکثر ایمنی به سر ببرند. زمانی که تجهیزاتی با طراحی مناسب و برندی معتبر با گواهینامه‌های ایمنی را انتخاب می‌کنید می‌توانید مطمئن باشید که تجهیزات نهایت محافظت را از پرسنل به عمل می‌آورد.

اولین قدم در تهیه‌ی تجهیزات ایمنی تهیه‌ی لیستی از اقلام لازم است. زمانی که این کار را انجام دادید، گام بعدی انتخاب بهترین برند که متناسب با نیازهای شما باشد است. یکی از راه‌های رایج برای تحقق این موضوع پرسیدن سؤال‌هایی از تأمین کننده‌ی تجهیزات ایمنی و گرفتن توصیه‌هایی بر اساس نیازهای کمپانی‌تان است. سپس می‌توانید گزینه‌های موجود را بر اساس کیفیت، گواهینامه و موجود بودن موارد آموزشی انتخاب نمایید.

گزینش ابزار و تجهیزات ایمنی

نوع تجهیزات ایمنی مورد نیاز به بسیاری از فاکتورها مانند محیط کار، مواد، ریسک جراحت وابسته است. موارد رایجی که برندهای تجهیزات ایمنی تولید می‌کنند عبارتند از:

محافظ پا: پاها را در برابر سقوط اشیاء، اشیاء نوک تیز و اشیاء سنگین محافظت می‌کند.

محافظ دست: دستان کارگران را از انواع سوختگی و جراحت محافظت می‌کند.

محافظ سر: از سر کارگران زمانی که خطر سقوط شیئی وجود داشته باشد حفاظت می‌کند.

محافظ چشم: محافظی برای چشمان در برابر گرد و غبار، جرقه و سنگریزه

محافظ گوش: پوشش گوش و محافظت از آن در صداهای بیش از ۹۰ دسیبل

علائم هشدار دهنده: نشان دهنده‌ی خطرات ایمنی و نیاز به استفاده از تجهیزات ایمنی

کیفیت تجهیزات ایمنی

انتخاب تجهیزات ایمنی مطابق با بالاترین استانداردها بسیار حیاتی است. تجهیزات ایمنی می‌بایست برای کارگران اندازه و بسیار راحت باشد تا همیشه از آن‌ها استفاده کنند. لازم است تجهیزات در مقابل خطرات مشخص ایمنی مناسبی را فراهم آورند. به طور مثال عینک‌هایی که برای محافظت چشم در برابر پاشیدن مواد شیمیایی استفاده می‌شوند می‌بایست به نحوی طراحی شده باشند که چشم و تمامی اطراف آن‌را به خوبی پوشش دهند. تجهیزات ایمنی باید به درستی برچسب گذاری شده باشند تا مشتریان بتوانند به راحتی اندازه‌ی درست و میزان محافظتی که فراهم می‌کند را انتخاب نمایند.

قیمت تجهیزات ایمنی

در حالیکه قیمت به عنوان فاکتور مهمی شناخته می‌شود بهتر است از انتخاب کردن یک محصول فقط بر مبنای قیمت خودداری کنید. به نظر می‌رسد تجهیزات ایمنی و تجهیزات محافظتی شخصی که از قیمت کم‌تری برخوردارند کیفیت مناسبی ندارند. گزینه‌ی بهتر انتخاب این گونه تجهیزات بر اساس خصوصیات، سطح محافظت، مقاوم بودن و راحتی استفاده کننده است.

گواهینامه‌ی ایمنی تجهیزات ایمنی شخصی

همیشه تجهیزات ایمنی را از فروشنده یا تولید کننده ای تهیه کنید که مطمئن باشید تجهیزاتی که از گواهینامه برخوردارند را به فروش می‌رساند.

برندهای برتر تجهیزات ایمنی شخصی در دنیا

بازار تجهیزات ایمنی در جهان تحت کنترل چند برند بسیار مشهور مانند 3M، Honeywell و Ansell است. در جهان چند برند اصلی و بسیار بزرگ وجود دارند که عمده‌ی نیاز بازار را تأمین می‌نمایند. دیگر برندهای کوچک‌تر با قیمت پایین‌تر نیز بخش کوچکی از محصول مورد نیاز بازار را فراهم می‌آورند.

Ansell

Ansell نام کمپانی استرالیایی سازنده‌ی تجهیزات ایمنی بسیار با کیفیت برای دست، پا و کل بدن است. این کمپانی تجهیزات ایمنی شخصی در سال ۱۸۹۳ تأسیس شد. کمپانی ذکر شده برای صنایع متعدد و متنوع مانند شیمیایی، غذایی، خدماتی، ماشین آلات، نظامی، معدن و ساخت و ساز را تولید می‌کند.

Honeywell

کمپانی Honeywell اهل آمریکا است. این شرکت در حقیقت شرکت خوشه ای آمریکایی است که تولید انواع مختلفی از محصولات تجاری و مصرفی، خدمات فنی و مهندسی را برای طیف گسترده ای از مشتریان ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین تولیدات این کمپانی می‌توان به تجهیزات ایمنی برای چشم و صورت، گوش، دست، سر، پا و کمک‌های اولیه اشاره کرد. کمپانی Honeywell در سال ۱۹۰۶ میلادی بنا نهاده شد.

3M

کمپانی آمریکایی 3M‌ که سابقاً با نام Minnesota Mining and Manufacturing Company شناخته می‌شد، به عنوان تولید کننده‌ی طیف وسیعی از محصولاتی که در افزایش ایمنی شخصی افراد، تجهیزات و سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شناخته می‌شود.ماسک‌های ایمنی، دستکش ایمنی، عینک ایمنی، کفش ایمنی و تجهیزات ایمنی برای گوش از مهم‌ترین تولیدات این کمپانی به شمار می‌رود. از دیگر محصولات این کمپانی می‌توان به محصولات دندان پزشکی و ارتودنسی و محصولات پزشکی اشاره کرد. 3M  در سال ۱۹۰۲ میلادی تأسیس گردید.

MSA Safety

کمپانی MSA Safety یک کمپانی آمریکایی است و محصولات خود را به دو دسته‌ی اصلی تقسیم کرده است. گروه اول که non-core نامیده می‌شود محصولاتی از قبیل ماسک ایمنی، دوربین‌های حرارتی، تجهیزات ایمنی چشم و صورت و ماسک‌های گازی را شامل می‌شود. این گروه از محصولات به عنوان مکمل محصولات گروه دوم که core نام دارد شناخته می‌شود. محصولات گروه دوم کلاه ایمنی آتش نشانی، ابزار قابل حمل تشخیص گاز، دستگاه‌های تنفس، ... را تشکیل می‌دهد.

DuPont

DuPont تولید کننده‌ی آمریکایی تجهیزات ایمنی شخصی مانند لباس ایمنی، لباس‌های ضد حریق و تجهیزات مقاوم در برابر مواد شیمیایی است.

Lindström Group

این کمپانی را می‌توان یکی از بهترین تولید کنندگان طیف وسیعی از تجهیزات ایمنی شخصی با هدف کاهش خطرات محیط کار دانست. با کیفیت ترین و مشهورترین تولیدات این کمپانی را کفش ایمنی، ماسک‌های ایمنی، کلاه ایمنی، تجهیزات ایمنی صورت و چشم، لباس کار و تجهیزات محافظ ساعد تشکیل می‌دهند.

Alpha ProTech

تخصص کمپانی آمریکایی Alpha ProTech تولید لباس‌های محافظ با کیفیت و محصولات جلوگیری از سرایت عفونت عنوان می‌شود. این کمپانی محصولات خود را با برندی به نام خودش به فروش می‌رساند. می‌توان گفت این کمپانی محصولاتی برای حفاظت از نوک پا تا فرق سر تولید می‌کند. بخشی از مهم‌ترین تولیدات کمپانی نام برده را ماسک‌های ایمنی و عینک‌های ایمنی تشکیل می‌دهند.

Johnson Safety Products

Johnson Safety Products که به اختصار JSP خوانده می‌شود تولید کننده‌ی تخصصی تجهیزات ایمنی سر و گردن به بالاست. این محصولات شامل تجهیزات ایمنی صورت، سر، گوش و ماسک ایمنی می‌باشند.

تجهیزات ایمنی از نقش بسیار مهمی در زمینه‌ی حفاظت افراد و کاهش خطرات محیط کار برخوردار است. انتخاب و خرید تجهیزات ایمنی مناسب و با کیفیت اهمیت ویژه ای داشته و امری مهم شمرده می‌شود.

منبع : اسپاتنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر