کد خبر: 69576
A
الیاس حضرتی:

کمیسیون اقتصادی تاکنون درباره حذف ۴ صفر از پول ملی تصمیمی اتخاذ نکرده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوعش تاکنون موضعی مبنی بر تایید یا رد حذف ۴ صفر از پول ملی اعلام نکرده است، گفت: به زعم دولت و رئیس کل بانک مرکزی اجرای این امر باعث تسهیل داد و ستد میان مردم می‌شود.

کمیسیون اقتصادی تاکنون درباره حذف ۴ صفر از پول ملی تصمیمی اتخاذ نکرده است

به گزارش دیده بان ایران،  الیاس حضرتی  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ارسال لایحه «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» به مجلس در راستای حذف 4 صفر از واحد پولی کشور،گفت: 20 روز پیش که دولت موضوع حذف 4 صفر از واحد پول ملی را تصویب کرد، کمیسیون اقتصادی علیرغم تعطیلی مجلس به دلیل اهمیت موضوع و انعکاس آن در افکار عمومی، جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس کل بانک مرکزی، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات، وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در جلسه مذکور دلایل خوبی درباره علت تصویب حذف 4 صفر از پول ملی ارائه کرد، افزود: دولت لایحه «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» را هفته پیش به مجلس ارسال کرد که پس از اعلام وصول توسط هیات رئیسه برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع می‌شود.

تاکنون کمیسیون اقتصادی موضعی مبنی بر تایید یا رد حذف 4 صفر از پول ملی اعلام نکرده است

وی اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی تاکنون موضعی مبنی بر تایید یا رد حذف 4 صفر از پول ملی اعلام نکرده، چرا که این موضوع به صورت کامل بررسی نشده است، بنابراین کمیسیون رسماً تاکنون نظری در این باره اعلام نکرده است.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه ای که در کمیسیون اقتصادی به منظور بررسی حذف 4 صفر از پول ملی برگزار شد، تعداد زیادی از نمایندگان به دلیل حضور در حوزه انتخابیه شرکت نداشتند، اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی در نخستین فرصت و پس از ارجاع هیات رئیسه موضوع حذف 4 صفر را بررسی می‌کند و در این زمینه از تمام صاحب نظران، کارشناسان و اقتصاددانان در حوزه های متنوع با گرایش های مختلف نظرخواهی خواهد کرد.

حذف 4 صفر از پول ملی موضوعی شکلی بوده و تحول اقتصادی نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف 4 صفر موضوعی شکلی بوده و تحول اقتصادی نیست، ادامه داد: به زعم دولت و رئیس کل بانک مرکزی حذف 4 صفر باعث تسهیل داد و ستد در میان مردم شده و مبادلات پولی آسان می شود که به نظر من نیز این نظریه درست است.

حضرتی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع حذف 4 صفر از پول ملی را عمیقاً بررسی می کند، تصریح کرد: از تمام کارشناسان، صاحب نظران و اقتصاددانان با گرایش های مختلف به منظور بیان نظرات دعوت می کنم تا در جلسات کمیسیون اقتصادی با دستور کار بررسی حذف 4 صفر شرکت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تاکنون لایحه «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» به کمیسیون اقتصادی ارجاع نشده و کمیسیون موضعی در این زمینه اعلام نکرده است./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر