کد خبر: 69818
A

«وام ضروری» بازنشستگان کشوری به ۷ میلیون تومان افزایش یافت

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: وام ضروری بازنشستگان در دوره جدید از ۵ به ۷ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

«وام ضروری» بازنشستگان کشوری به ۷ میلیون تومان افزایش  یافت

به گزارش دیده بان ایران؛  نعمت الله ایزدی در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به مناسبت ۲۵ ذی الحجه و با حضور نمایندگان بازنشستگان کشوری، بازنشستگان برگزیده ملی و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری در تهران برگزار شد، با اعلام این خبر، گفت: وام ضروری بازنشستکان با بودجه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه بانک صادرات به عنوان بانک اصلی و کارگزار فعالیت های بانکی با صندوق بازنشستگی کشوری همکاری مستمر دارد، افزود: طی روزهای گذشته مذاکرات زیادی با بانک صادرات در ارتباط با پرداخت وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق انجام شده است.
 

ایزدی با تأکید بر اینکه سرپرستی صندوق بازنشستگی کشوری را برای مدتی کوتاه برعهده گرفته است و در عین حال مسئولیت هیئت مدیره این صندوق را نیز بر عهده دارد، گفت: باعث افتخار است که روز خانواده و تکریم بازنشستگان در همین دوره کوتاه مسئولیت بنده قرار گرفته امیدواریم که پس از این دوره، مدیر شایسته ای در صندوق مستقر شود و مثل گذشته و بهتر از قبل به بازنشستگان خدمت کند.
 

وی با اشاره به اینکه در طول دوران کوتاه برعهده گرفتن مسئولیت سرپرستی صندوق، ملموس تر از گذشته مسائل بازنشستگان را درک کرده است، افزود: همه تلاش و هم و غم دوستان ما در هیات مدیره و ستاد و صف صندوق بازنشستگی این است که به ارتقای این صندوق و بالابردن ظرفیت هایش کمک کنیم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و این خدمات را به صورت حداکثری انجام دهیم.
 

ایزدی در پاسخ به پرسش یکی از بازنشستگان درباره تمدید قرارداد بیمه تکمیلی درمان گفت: با بیمه تکمیلی تفاهم کرده‌ایم تا زمان انعقاد قرارداد جدید هیچگونه تاخیر و تعویقی در پذیرش اسناد و مدارک عزیزان تحت پوشش وجود نداشته باشد و همه کارهایی که تاکنون در قالب قرارداد انجام می شده ادامه یابد.
 

وی یادآور شد: قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان هم به زودی و انشالله در همین ماه منعقد می شود و از این حیث هیچ گونه نگرانی و مشکلی وجود نخواهد داشت.
 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه با بیان اینکه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها از طریق خانه‌های امید به بازنشستگان خدمت رسانی‌های مختلفی انجام می شود و این مراکز مورد اقبال بازنشستگان است، افزود: متأسفانه تاکنون در تهران مرکزی برای فعالیت فرهنگی مستمر برای بازنشستگان نداشته ایم. با توجه به بزرگی و جمعیت تهران از اعضای هیئت مدیره خواهش کردیم تا بتوانیم در تهران نیز مرکزی برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان تهرانی درنظر بگیریم که با این پیشنهاد موافقت شد.

ایزدی گفت: در تدارک خواهیم بود تا محل مناسبی را برای این کار تجهیز و طراحی کنیم تا بازنشستگان تهرانی نیز از وجود خانه امید بی بهره نمانند.
 

در بخش دیگری از این مراسم، خدیجه عراقی دشتی، نماینده بازنشستگان و کانون های بازنشستگی نیز با اشاره به سه دغدغه اصلی بازنشستگان گفت: حقوق و معیشت، بیمه و درمان و مباحث اجتماعی و فرهنگی مهم ترین دغدغه های بازنشستگان هستند.
 

وی با اشاره به اینکه فاصله حقوقی بازنشستگان دهه‌های گذشته با هم ترازان آنها در سال های اخیر، تفاوت در دریافتی های بازنشستگان دستگاه‌های مختلف و تفاوت در دریافتی بازنشستگان با شاغلین هم تراز جزو مهم ترین نگرانی‌های مالی بازنشستگان است، افزود: شرایط اقتصادی موجب شده است تا بیش از پیش نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی های عاجل برای بازنشستگان باشیم./ ایسنا
 

عراقی دشتی در ادامه با بیان پیشنهادهای بازنشستگان گفت: اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری، اعمال ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، اعطای مطالبات سنوات گذشته بازنشستگان، تعدیل نابرابری موجود بین بازنشستگان و شاغلین، اعمال همسان سازی یا مناسب سازی حقوق و بودجه سالیانه، ایجاد بیمه تکمیلی با پوشش حداکثری، پی گیری کمک های رفاهی همچون شاغلین، تصویب و ابلاغ آیین نامه شأن و منزلت بازنشستگان، ایجاد زمینه هایی برای حضور پررنگ و پرفایده در صحنه های مختلف و ایجاد تشکل‌ها و انجمن هایی برای حضور فعال بازنشستگان در جامعه ازجمله پیشنهادهای بازنشستگان برای کم کردن از مشکلات و افزایش رضایت در میان بازنشستگان کشوری است.
 

در پایان این مراسم از ۹ نفر از بازنشستگان برگزیده ملی در حوزه‌های مختلف شامل ایثار و مقاومت، فعالیتهای دانشگاهی و پژوهشی، کارآفرینی، محیط زیست، فرهنگ و هنر قدردانی و تجلیل شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر