کد خبر: 70041
A

نماینده رشت: با توجه به افزایش تولید برنج نیازی به واردات نیست

نماینده مردم رشت گفت: با توجه به افزایش تولید برنج از دو میلیون تن به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن، نیازی به واردات برنج نیست.

نماینده رشت: با توجه به افزایش تولید برنج نیازی به واردات نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با انتقاد از عدم اجرای قوانین گفت: بر اساس قانون در زمان برداشت برنج در اراضی کشاورزی کل کشور و ۳ ماه بعد از آن، واردات و توزیع برنج خارجی ممنوع است اما متأسفانه هم دولت و هم صدا و سیما اعلام می‌کند که واردات برنج انجام می‌شود، حال با توجه به افزایش تولید این محصول از دو میلیون تن به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن، نیازی به واردات برنج نیست چرا مسئولان با اینگونه جملات خوشحالی کشاورزان را به غم تبدیل می‌کنند.

نماینده مردم رشت مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون شرکت‌های آب، برق و گاز باید به مردم خدمات ارائه کنند اما متأسفانه شاهدیم که افراد خانه ساختند اما امکانات لازم داده نمی‌شود و دستگاه‌های مربوطه از قانون تخطی می‌کنند، همچنین بر اساس قانون دولت باید نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشکری اقدام کند اما تاکنون این مسئله صورت نگرفته است.

وی بر لزوم ارائه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان تأکید کرد و گفت: بر اساس ماده (۶۳) قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید لایحه مربوطه را به مجلس ارائه کند اما دولتمردان به جای این اقدام تنها مصاحبه می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در شرایط کنونی به دلیل گرانی کالاهای اساسی با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، گفت: متأسفانه سفره مردم جمع شده، حال ما در قانون بودجه سال ۹۸ دولت را مکلف به برداشت اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار و اختصاص آن برای تأمین کالاهای اساسی کردیم حال دولت باید هر چه سریعتر به داد مردم برسد./ ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر