کد خبر: 71244
A

بانک ملی آماده جشن یک قرن خدمت شود

بانک ملی ایران چند صباحیست که ۹١ ساله شدن خود را پشت سر گذرانده و مدیران آن نیز با افتخار از سالها خدمت در این مدت و پیشرفت های بانک بخصوص در سال های اخیر می گویند.

بانک ملی آماده جشن یک قرن خدمت شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بانک ملی ایران چند صباحیست که ۹١ ساله شدن خود را پشت سر گذرانده و مدیران آن نیز با افتخار از سالها خدمت در این مدت و پیشرفت های بانک بخصوص در سال های اخیر می گویند.

قطعا بانک ملی ایران خدمات خوبی را به کشور و مردم ارایه کرده و بی انصافیست اگر کسی این مجموعه بزرگ اقتصادی را دور از خدمت بداند.

بانک ملی ایران به دستور صریح رهبر انقلاب از خصوصی شدن مستثنی شد تا با حمایت های بیشتر و ویژه حاکمیتی بتواند خدماتی فراتر از دیگر بانکها به جامعه ارائه کند.

بانک ملی همواره با بهره مندی از موقعیت هایی بهتر نسبت به دیگر بانک ها محل رجوع بیشتر مردم از اقشار مختلف بوده و در طول زمان نیز تلاشهای بانک بر این مسیر بوده که در طراز بانک های بزرگ و مهم جهانی قرار گیرد و با وجود موانع و مشکلات متعدد در نیل به این هدف نیز توفیقات خوبی را کسب کرده است.

قدمت بانک ملی بر ارزش و قیمت معنوی آن افزوده و نزد ملت اعتباری ویژه تر یافته است و بهمین دلیل بخش اعظمی از مدیران و گردانندگان بانک های خصوصی ما بازنشستگان بانک ملی هستند و استفاده از مدیران بانک ملی در بخشهای مختلف مدیریتی بانک مرکزی نیز به مراتب بیشتر بوده است.

نود و یک سال بانکداری و ارایه خدمات بانکی موضوع کم اهمیتی نیست که به سادگی از کنار آن عبور شود بلکه باید با مداقه بیشتر و مطالعه کارشناسانه نقاط قوت و ضعف شناسایی و ضمن تقویت نقاط قوت نسبت به برطرف نمودن نقاط ضعف اقدام شایسته و فنی صورت گیرد.

دولتی بودن این بانک بزرگ دلیلی است تا مشتریان با اطمینان بیشتری به آن مراجعه نمایند و نگران پس اندازها یا مراودات مالیشان نزد بانک ملی نباشند.

البته دولت و مجلس هم باید متوجه این موضوع باشند و نهایت همکاری و همراهی را برای تقویت بانک ملی داشته باشند.

با توجه به این مهم دست اندرکاران بانک ملی هم مراقبت نمایند تا دولتی بودن آن موجب نشود سیاستهای اجرایی یا بکارگیری مدیران در بانک تابع رفتارهای سیاسی و جناحی شود و از هرگونه حاشیه سیاسی بانک را دور نگه دارند.

گستردگی توزیع شعب بانک ملی در کشور دسترسی مردم را به خدمات این بانک راحت تر نموده لذا مدیران و پرسنل بانک ملی تکریم مشتری و ارباب رجوع را بیش از بقیه بانکها در دستور کار خود داشته باشند و بگونه ای عمل کنند تا بعنوان بانک ملی ایران الگوی رفتاری شبکه بانکی شده و در جدول رضایتمندی مشتری صدر نشین باشند.

در حال حاضر بانک ملی دارای مدیران زبده و ارزشمندی است که در سطوح مختلف به انجام وظایف خود مشغولند و ضمن تشکر از تلاشهایشان باید تاکید نمود که نگاه و باور و اقدامشان را معطوف کنند تا بانک ملی به معنای واقعی قویترین بانکی باشد که شجاعانه بانکداری بدون ربا را اجرا و در راه کاهش سود و بخشش کامل جرایم بانکی حرکت کرده باشد.

افزایش منابع و میزان تسهیلات قرض الحسنه بخصوص در بخشهای ازدواج، مسکن، درمان ، تحصیلات ، تامین مایحتاج ضروری زندگی و نیازهای اضطراری و قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت در بخش تولید با هدف اشتغالزایی و رونق اقتصادی و کاهش وابستگی به محصولات خارجی وارداتی از جمله مواردی است که شبکه بانکی و به طور اخص بانک ملی ایران بالضرورة باید آنرا مجدانه و بدون وقفه پیگیری نماید.

همچنین خروج از بنگاهداری و بانکداری شرکتی و احیای واحدهای تملک شده صنعتی و تولیدی و بازگرداندن آنها به چرخه صنعت هم موضوعات بسیار مهمی است که در بانک ملی ایران باید نمود بیشتری داشته باشد.

امروز سخت گیری شعب بانکی در پذیرش ضامن برای دریافت تسهیلات و بوروکراسی های اداری موجود در این مسیر موجب گلایه و ناراحتی های مردم خوبمان است که با در نظر گرفتن اعتبار و جایگاه بانک ملی ایران این انتظار وجود دارد تا سیاستهای بانکی در خصوص مبحث مورد اشاره با فوریت و جدیت و با حفظ منافع بانک که در حقیقت سرمایه ملی است برای کاهش ناراحتی ها اصلاح و تسهیل شود.

البته این نکته نیز حایز اهمیت است که همه باید کمک کنند تا بانکها نیز بتوانند مطالبات معوق خود را وصول نمایند و صد البته کاهش سود و حذف جرایم تاخیر بسیار موثر خواهد بود.

نود و یک سالگی بانک ملی ایران فرصتی شد تا ضمن اشاره به گوشه ای توانمندیها و بیان برخی از دغدغه ها و مشکلات ، خدمات انجام شده در بانک را نیز مورد تجلیل قرار دهیم.

به یقین بانک ملی ایران از هم اکنون باید برنامه ریزی کند و خود را آماده سازد تا جشن یک قرن فعالیت در نظام بانکی و آیین صد سالگی بانک را با اقتداری که از رضایت قاطبه مردم و مشتریان نشأت می گیرد برگزار نماید ان شاء الله.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر