کد خبر: 71349
A

گزارش دیده بان ایران از تلاش یک جریان ذی‌نفع و ذی‌نفوذ برای تحت فشار قرار دادن مدیران ایران خودرو /لطفا سنگ نیندازید

از تبعات هر تغییر مدیریتی در سطح کلان بویژه در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، یکی تلاش بخش‌های مختلف ذی‌نفع و ذی‌نفوذ به عنوان امپراطوری‌های کوچک یا سازمان‌‌های غیررسمی برای فشار با هدف تثبیت یا جای‌گیری در تحولات جدید است، به تعبیری در این شرایط آنها شما بخوانید مدیران متصل به باندهای قدرت که احساس خطر می‌کنند یا در حال حاضر برکنار مانده‌اند و این فرصت را بهترین مجال صید ماهی از وضع در حال تحول می‌دانند، به طرفه الحیلی از همه ابزارهای خود بهره می‌گیرند تا لقمه‌دندانگیری نصیبشان شود.

گزارش دیده بان ایران از تلاش یک جریان ذی‌نفع و ذی‌نفوذ برای تحت فشار قرار دادن مدیران ایران خودرو /لطفا سنگ نیندازید
 به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران از تبعات هر تغییر مدیریتی در سطح کلان بویژه در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، یکی تلاش بخش‌های مختلف ذی‌نفع و ذی‌نفوذ به عنوان امپراطوری‌های کوچک یا سازمان‌‌های غیررسمی برای فشار با هدف تثبیت یا جای‌گیری در تحولات جدید است، به تعبیری در این شرایط آنها شما بخوانید مدیران متصل به باندهای قدرت که احساس خطر می‌کنند یا در حال حاضر برکنار مانده‌اند و این فرصت را بهترین مجال صید ماهی از وضع در حال تحول می‌دانند، به طرفه الحیلی از همه ابزارهای خود بهره می‌گیرند تا لقمه‌دندانگیری نصیبشان شود. 
حالا تصور کنید مدیری به هر دلیل بخواهد خارج از این فرهنگ غالب بر مدیریت در حوزه مسئولیت خود اقدام کند، این شخص باید چه فشاری را تحمل کرده، تخریب‌هایی را تاب بیاورد یا فتنه‌هایی را خنثی کند؟ متاسفانه ساخت مدیریتی کشور به نحوی است که اگر کسی بخواهد حقیقتا مستقل از این فرهنگ مالوف که کشور را به بلا انداخته، تصمیم‌گیری کند، از هر طرف بر او تیر طعنه و اتهام جاری می‌شود.
در تحول صورت گرفته در بزرگترین خودروسازی کشور، مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو، آقای دکتر مقیمی تصریح کرده است که انتخاب‌هایش با تانی و مطالعه خواهد بود، اهل آوردن عمر و زید از این‌ور و آن‌ور نیست، و اهتمام خود را به کار خواهد بست که با شایسته گزینی از درون مجموعه آنهم در صورت نیاز، به آنچه غایت هر بنگاه تولیدی است یعنی افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصول برسد. این شیوه مدیریتی خلاف آنچه تا کنون شاهد آن بوده ایم،  روش و رویکردی قابل احترام است. در گذشته همواره یکی از نقدها به صنعت خودرو این بوده است که مدیریت های در آن یا اتوبوسی بود یا با توصیه عمر و زید انجام می شد.  
حال که یکی از مدیران با انگیزه در کشور اهتمام خود را به خرج داده تا با نگاهی کارشناسی و علمی و به دور از آنچه صنعت خودرو با آن خو کرده است، تحولی را در این صنعت رقم زند، شایسته نیست که با سنگ اندازی و فشارهای درون و برون سازمانی عدیده‌، مانع از این تغییر رویکرد باشیم. نیاز ما برای تحول در صنعت خودرو در این مقطع به مدیران مستقل و دانا بیش از هرزمانی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر