کد خبر: 71747
A

کوهکن: جزو قشر متوسط جامعه هستم، ولی یارانه نمی گیرم/ دولت باید زودتر یارانه ثروتمندان را قطع می‌کرد

محسن کوهکن، عضو کمیسیون صنایع و معادن، گفت: مبنای این نگاه را قبول ندارم که یارانه از بیت‌المال و حق مردم است و باید به نسبت مساوی میان مردم تقسیم شود. اگر چنین موضوعی درست بود، از درآمدهای دیگر هم نمی‌توانستند تحت عنوان امداد و کمک‌های موردی استفاده کنند و دولت هرچه را به دست می‌آورد باید به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم برای همه هزینه می‌کرد.

کوهکن: جزو قشر متوسط جامعه هستم، ولی یارانه نمی گیرم/ دولت باید زودتر یارانه ثروتمندان را قطع می‌کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن کوهکن، نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دهک‌های بالای جامعه نباید یارانه نقدی دریافت کنند گفت: معتقدم به کسانی که به‌ راحتی نیازهای اولیه و ثانویه خودشان را- به بهترین شکل ممکن- در کشور تامین می‌کنند نباید یارانه داد.

 

او ادامه داد: مبنای این نگاه را قبول ندارم که یارانه از بیت‌المال و حق مردم است و باید به نسبت مساوی میان مردم تقسیم شود. اگر چنین موضوعی درست بود، از درآمدهای دیگر هم نمی‌توانستند تحت عنوان امداد و کمک‌های موردی استفاده کنند و دولت هرچه را به دست می‌آورد باید به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم برای همه هزینه می‌کرد.

 

دولت باید زودتر یارانه ثروتمندان را قطع می‌کرد 

 

این نماینده مجلس توضیح داد: از ابتدا معتقد بودم یارانه ثروتمندان باید حذف شود و دولت در این زمینه تعلل کرده و باید زودتر یارانه ثروتمندان را قطع می‌کرد. افرادی که درآمدهایشان با توجه به تورم امروز به خوبی کفاف هزینه‌های اولیه و ثانویه آنها را می‌دهد، ‌نباید یارانه دریافت کنند.

 

کوهکن عنوان کرد: هزینه‌های اولیه شامل خوراک، مسکن و حمل‌ونقل است. هزینه‌های ثانویه هم عبارت است از هزینه‌های غیرقابل‌ پیش‌بینی مانند ازدواج فرزندان و... بنابراین قشری از جامعه که به‌ اندازه مکفی پس‌انداز دارد نباید یارانه دریافت کند.

 

او توضیح داد: اگر معتقد بودم یارانه برای تمامی مردم کشور حق است، باید این حق را دریافت می‌کردم. اما از ابتدایی که یارانه داده شد، هرچند خودم را با توجه به تعاریفی که وجود دارد جزو قشر متوسط جامعه می‌بینم، از ابتدا یارانه‌ای دریافت نکردم.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان با تاکید بر اینکه دولت در حذف یارانه افراد و رسیدگی به اعتراضات دقت داشته باشد گفت: اگر دولت بخواهد در حذف یارانه ثروتمندان موفق شود، مهم این است که در حذف یارانه افراد و رسیدگی به اعتراضات دقت داشته باشند. در گذشته رسیدگی به اعتراضات رها شده بود و یارانه فرد نیازمند را حذف می‌کردند و آن فرد باید می‌دوید تا به حقش برسد. بنابراین دولت علاوه بر دقت در حذف باید ساختاری را تعریف کند که اگر یارانه فردی را حذف کردند آن فرد ظرف یک هفته تکلیفش را مشخص کند./ اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر