کد خبر: 72209
A

درباره جوان ترین برنده جایزه نوبل اقتصاد بیشتر بدانید

پایگاه اینترنتی نوبل پرایز، جایزه علوم اقتصادی بانک مرکزی سوئد امسال ۲۰۱۹ به «آبیجیت بانرجی» محقق هندی، «استر دوفلو» محقق فرانسوی-آمریکایی و «مایکل کرمر» از آمریکا به دلیل رویکرد تجربی آنها برای کاهش فقر جهانی تعلق گرفت. برندگان امسال رویکرد جدیدی را برای به‌دست آوردن پاسخ‌های معتبر در مورد بهترین راه‌های مقابله با فقر جهانی ارائه داده‌اند که به‌طور خلاصه شامل تقسیم این مشکلات به پرسش‌های کوچک‌تر، قابل کنترل‌تر و موثرتر برای بهبود نتایج آموزشی یا سلامت کودکان می‌شود. استر دوفلو، اقتصاددان فرانسوی الاصل ساکن آمریکا که جوان‌ترین برنده جایزه نوبل اقتصاد لقب گرفته، در عین حال نخستین زن فرانسوی است که به جمع ۸۴ برنده جایزه نوبل اقتصاد پیوسته. خانم دوفلو متولد ۱۹۷۲ است و در حال حاضر ۴۶ سال سن دارد.

درباره جوان ترین برنده جایزه نوبل اقتصاد بیشتر بدانید

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از پایگاه اینترنتی نوبل پرایز، جایزه علوم اقتصادی بانک مرکزی سوئد امسال ۲۰۱۹ به «آبیجیت بانرجی» محقق هندی، «استر دوفلو» محقق فرانسوی-آمریکایی و «مایکل کرمر» از آمریکا به دلیل رویکرد تجربی آنها برای کاهش فقر جهانی تعلق گرفت.

برندگان امسال رویکرد جدیدی را برای به‌دست آوردن پاسخ‌های معتبر در مورد بهترین راه‌های مقابله با فقر جهانی ارائه داده‌اند که به‌طور خلاصه شامل تقسیم این مشکلات به پرسش‌های کوچک‌تر، قابل کنترل‌تر و موثرتر برای بهبود نتایج آموزشی یا سلامت کودکان می‌شود.

در اواسط دهه ۱۹۹۰، مایکل کرمر و همکارانش با استفاده از آزمایش‌های میدانی در غرب کنیا به این نتیجه رسیدند که این رویکرد تاثیر قابل توجهی بر بهبود نتایج آموزشی کودکان دارد.

آبیجیت بانرجی و استر دوفلو هم مطالعات مشابهی در مورد سایر موضوعات مربوط به فقر در کشورهای دیگر انجام داده‌اند. استر دوفلو دومین زنی است که در پنجاه سال گذشته، جایزه نوبل اقتصاد را به طور اشتراکی از آن خود می‌کند.

جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۸ به طور مشترک به دو اقتصاددان آمریکایی به نام‌های «ویلیام نوردهاوس» و «پل رومر» به دلیل فعالیت‌های پژوهشی آنان در زمینه تغییرات آب و هوایی و نوآوری‌های عرصه فناوری در ارتباط با اقتصاد کلان تعلق گرفت.

جوان‌ترین دارنده جایزه نوبل اقتصاد‌ کیست؟!

استر دوفلو، اقتصاددان فرانسوی الاصل ساکن آمریکا که جوان‌ترین برنده جایزه نوبل اقتصاد لقب گرفته، در عین حال نخستین زن فرانسوی است که به جمع ۸۴ برنده جایزه نوبل اقتصاد پیوسته. 

خانم دوفلو متولد ۱۹۷۲ است و در حال حاضر ۴۶ سال سن دارد.


 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر