کد خبر: 72645
A

رئیس اتحادیه املاک کرج خبر داد ؛ قیمت مسکن در کرج حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است / پیش بینی کاهش قیمت ها در بهمن ماه

رئیس اتحادیه املاک کرج: اواخر سال پیش شاهد رشد ۱۰۰ تا ۲۵۰ درصدی قیمت مسکن در کرج بودیم ولی از ابتدای امسال شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها بودیم به طوری که از دو ماه پیش قیمت مسکن در کرج حدود ۳۰ درصد کاهش داشته و پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت‌ها تا بهمن‌ماه ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه املاک کرج  خبر داد ؛ قیمت مسکن در کرج حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است / پیش بینی کاهش قیمت ها در بهمن ماه

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رئیس اتحادیه املاک کرج نوشت: تاکنون هیچ اقدامی برای شناسایی خانه‌های خالی از سکنه نشده است و هیچ قانونی نیز در این زمینه وجود ندارد و همین امر موجب می‌شود قیمت‌ها بی‌رویه افزایش یابد.

محمد قمی گفت: اواخر سال پیش شاهد رشد ۱۰۰ تا ۲۵۰ درصدی قیمت مسکن در کرج بودیم ولی از ابتدای امسال شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها بودیم به طوری که از دو ماه پیش قیمت مسکن در کرج حدود ۳۰ درصد کاهش داشته و پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت‌ها تا بهمن‌ماه ادامه داشته باشد.

 وی ادامه داد: اکنون خریدار کمی برای مسکن وجود دارد و با توجه به پیش بینی صورت گرفته برای ادامه کاهش قیمت‌ها از مردم تقاضا می‌شود برای خرید عجله نداشته باشند.

رئیس اتحادیه املاک کرج بیان داشت: اگرچه کاهش‌ قیمت اخیر تأثیری بر کاهش اجاره‌ها نداشت، اما پیش‌بینی می‌شود در فصل نقل و انتقال سال بعد شاهد اثر کاهش قیمت مسکن بر هزینه اجاره هم باشیم.

قمی با اشاره به دلیل کاهش قیمت مسکن خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کاهش قیمت مسکن، خروج نقدینگی از این بازار است و گفته می‌شود با توجه به وضعیت دلار و خودرو، این نقدینگی به سمت بورس رفته است.

 وی با اشاره به وجود خانه های خالی در استان گفت: شناسایی خانه‌های خالی استان خارج از حیطه کاری اتحادیه املاک است ولی اگر این خانه‌ها شناسایی و وارد بازار مسکن شوند تا حد زیادی در کاهش قیمت اجاره‌بهای مسکن تأثیرگذار خواهد بود، زیرا در صورت افزایش قیمت و ناتوانی در خرید، مردم مجبور به پرداخت اجاره هستند.

این مسئول تصریح کرد:  تاکنون هیچ اقدامی برای شناسایی خانه‌های خالی از سکنه، قیمت‌گذاری برای خرید، فروش و اجاره نشده است و هیچ قانونی نیز در این زمینه وجود ندارد و همین امر موجب می‌شود قیمت‌ها بی‌رویه افزایش یابد و هیچ اقدامی برای کاهش آن صورت نگیرد.

رئیس اتحادیه املاک کرج، در مورد کمترین و بیشترین قیمت خانه در کرج گفت: قیمت مسکن در کرج از متری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲۰ میلیون تومان است.

وی افزود: عظیمیه، چهارباندی، جهانشهر و منطقه‌ای در محمدشهر از مناطقی هستند که قیمت خانه از متری پنج میلیون تومان تا متری ۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر