کد خبر: 72674
A

متن منتشر نشده دفاعیات عباس ایروانی:در کیفر خواست من دستکاری شده و ۱۰۰ میلیون دلار به آن اضافه شده است

عباس ایروانی متهم پرونده قطعه سازان دفاعیات خود را در سایت شخصی اش منتشر کرده است. او انتشار دفاعیه اش را به دلیل عدم پوشش رسانه‌ای انجام داده و در متن دفاعیه خود نکات قابل توجهی را ذکر کرده است، متن دفاعیه مدیرعامل گروه صنعتی عظام او منتشر شده به شرح زیر است:

متن منتشر نشده دفاعیات عباس ایروانی:در کیفر خواست من دستکاری شده و ۱۰۰ میلیون دلار به آن اضافه شده است

به گزارش دیده بان ایران عباس ایروانی متهم پرونده قطعه سازان دفاعیات خود را در سایت شخصی اش منتشر کرده است. او انتشار دفاعیه اش را به دلیل عدم پوشش رسانه‌ای انجام داده و در متن دفاعیه خود نکات قابل توجهی را ذکر کرده است، متن دفاعیه مدیرعامل گروه صنعتی عظام او منتشر شده به شرح زیر است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

 

 

اشهد ان لااله الاالله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علی ولی الله

 

 

در ابتدا باید تاسف خود را از این بابت اعلام کنم که در کشوری مفتخر به نام اسلام آبروی مومن به راحتی ریخته میشود. همگان مستحضرید که کیفرخواست بنده تمام و کمال به صورت پخش زنده از رسانه‌ های مربوط قرائت شد و البته باعث خشنودی بنده شد که میتوان یک بار برای همیشه این پرونده را موشکافانه مورد بررسی قرار داد و در نهایت قضاوت را به افکار عمومی سپرد. اما امروز و پس از برگزاری دومین جلسه از دادگاه متوجه شدم حالا که کار به قرائت دفاعیات بنده رسیده متاسفانه نه تنها هیچ پوشش زنده خبری از دادگاه به عمل نیامده است بلکه متن دفاعیات اینجانب نیز با جرح و تعدیل فراوان در رسانه ها منعکس شده است.

بر خود لازم دیدم این متن را به عطر خوش کلام اهل بیت معطر کنم و این حدیث از امام جعفر صادق را نقل کنم که فرمودند «حرمت (آبروی) مومن از حرمت خانه‌ی خدا بالاتر است» و آنگاه متن دفاعیه خود را جهت تنویر افکار عمومی به شرح زیر منتشر کنم.

 

متن دفاعیه

عرض سلام دارم خدمت مقام معظم رهبری، ریاست محترم قوه قضاییه و ریاست محترم دادگاه ارادت قلبی خود را به حضار محترم به ویژه خبرنگاران و عکاسان متعهد حاضر در جلسه دادگاه تقدیم میکنم.

ازفرصت استفاده میکنم و ادای احترام میکنم به مدیران و کارکنان زحمتکش گروه عظام که در این 30 سال باعث اعتلای نام گروه عظام و رونق تولید ملی در کشورمان شدند. جا دارد که یاد کنم از دو مدیر باسابقه، متخصص،متعهد، خدوم و مظلوم گروه عظام که در مدت نه ماه بازداشت چه سختیها که نکشیدند، باید اعلام کنم که خداوند شاهد است این دو عزیز در جهت مدیریت و دور زدن تحریمهای ناجوانمردانه چه رشادتها کردند.

از ریاست محترم دادگاه کمال تشکر را دارم که این تریبون را در اختیار بنده قرار دادند، هر چند که امید داشتم این فرصت در جلسه قبل و پس از قرائت بیانیه‌ی کیفرخواست به بنده داده شود اما رجاء واثق دارم در این نظام عزیز که عدل علوی را الگوی خود قرار داده است این دفاعیه نیز مانند کیفرخواست به صورت مستقیم جهت تنویر افکار عمومی در رسانه ها و ارباب جراید منتشر میشود.

 

اینجانب عباس ایروانی فاقد سابقه‌ی کیفری و موسس یکی از بزرگترین گروههای تولیدکننده‌ی قطعات خودرو در کشور بودم و به هیچ وجه اتهامات وارده را قبول ندارم. بنده در گروه عظام با مهیا کردن فرصت برای اشتغال 4000نفر به صورت مستقیم و 32000 نفر به صورت غیرمستقیم حدود 30 سال است که به امر تولید مشغول هستم و گواهی قطعات خودرو اختصاص مییافت. بخش دیگر فعالیتهای گروه عظام، ساخت مجموعه های گردشگری-تفریحی میدهم که اگر ما قطعه سازان داخلی نبودیم سالیانه 50 هزار میلیاردتومان ارز از مملکت خارج میشد و به امر واردات حلال مطابق با استانداردهای روز دنیا در ایران است که از آن جمله میتوان به تمپارک آبی اوشن در جزیره‌ی کیش و بوتیک هتل سرای عامری‌هادر کاشان اشاره کرد. تعریضی هم در مورد امور خیریه شده است به اینجانب، رسانه های مغرض وغیرمتعهد دست به تمسخر فعالیت های بنده در امور خیریه زده و آنها را پوششی برای آنچه «فساد» دانسته اند اعلام کرده اند، تنها نکته ای که باید عرض کنم این است که بنده هیچ علاقه ای به سخن گفتن در مورد آن امور را  ندارم و اگر هم کاری بوده میان بنده و خدای خودم بوده است و تنها به آن بزرگواران عرض میکنم که «کار پاکان را قیاس از خود مگیر». 

اینجانب در شروع جنگ تحمیلی در ستاد جنگهای نامنظم همراه شهید دکتر چمران افتخار خدمت در استانداری اهواز را داشتم وهمانجا چندین بار مفتخر به دیدار مقام معظم رهبری شدم. 

در جلسه قبلی نماینده دادستان هر اتفاقی که در کیفرخواست آمده بود را با شدت و حدت بیان نمودند. ضمن تشکر از ایشان ای کاش کیفرخواست را دقیقاً مطالعه میکردند و متوجه ناهمخوانی موارد میشدند .

قبل از هر چیزاز قاضی پرونده تقاضا دارم که اعلام کنند شاکیان این پرونده چه کسانی هستند، اگر بفرمایند گمرک عرض میکنم که نماینده گمرک در جلسه نخست غیر از یک مورد (که آن هم با دلایل و مستندات مردود است) هیچ خلاف دیگری ارائه نکردند و چندین استعلام از گمرکات همگی حاکی از سلامت کاری ما در ارتباط با گمرک بوده است. 

در واقع شاکی معاونت اقتصادی اطلاعات سپاه است که البته ما منکر خدمات آن مجموعه محترم در جهت حفظ آرامش و آسایش مردمان این مرز و بوم نیستیم. لازم میدانم شرح مختصری از روند شکلگیری این پرونده به اطلاع شما برسانم.

حدود ده سال پیش سازمان اطلاعات سپاه به صورت غیرقانونی حمله ای به دفتر اینجانب انجام داد، پس از درخواست ارائه حکم متوجه شدیم حکم در ارتباط با بازرسی از دفتر فرد دیگری بوده است که جهت مشاوره ی حقوقی درمجموعه حضور داشتند و دفتر اینجانب  اساساً متعلق به ایشان نبوده است و این امر، ورود به دفتر اینجانب با حکم قضایی برای فرد دیگر، از اساس خلاف قانون بوده است.

در نهایت تمامی اسناد و مدارک و اجناس با ارزش دفتر شخصی اینجانب توسط نهاد مربوطه ضبط شد و در این ده سال چندین بار تقاضای استرداد و رفع توقیف کردیم که هر بار با فشار بیشتر مواجه شدیم. بارها به دفتر نظارت سازمان اطلاعات سپاه در خیابان شهید صابونچی احضار و ساعت ها بازجویی شدم و هر بار اتهامات جدیدی من جمله جاسوسی،ارتباط با خط و ربط های سیاسی و سوالات بی‌منطق که مثلا «چرا به این ثروت رسیدهاید؟» مطرح میشد. در انتها  جهت راحتی خیال آقایان طی یک نامه به آن سازمان اعلام کردم که اینجانب عباس ایروانی آمادگی کامل دارم تا کلیه اموال منقول و غیرمنقول خود را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهم .

پس از آنکه با ترفندها و روشهای مختلف نتوانستند جرمی را ثابت کنند، از اواخر سال 1396 پروندهی جدیدی تحت عنوان قاچاق کالا در دادسرای پولی و بانکی باز کردند به این شکل که ابتدا نام‌های از سازمان محترم اطلاعات سپاه به دادسرا ارجاع میشود که اطلاعات مالیاتی، امورمالی و بیمهو غیرهدر مورد گروه عظام و دو قطعه ساز دیگر کشور مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد. سپس در اواخر فروردین 97 محمولهای ترخیص شده از گمرک قزوین توقیف یابد، این در حالی است که از دو سال قبل تعرفه گاز سوز و بنزین سوز هر دو 5 درصد شده است و پس از بررسی میشودو ادعا میشود که مربوط به ECU بنزین سوزبوده ولی گازسوز اظهار شده تا 15 درصد تعرفه گمرکی کاهش دقیقتر معلوم میشود که مدیران گروه عظام علیرغم بخشنامه به اشتباه عوارض 25 درصد پرداخت نموده اند. از این بدتر، مدیران تحت بازداشت بنده را تحت چنان فشار روحی و روانی قرار دادند که اعتراف کنند این اتفاق به دستور بنده رخ داده است، در صورتیکه اینجانب مسئولیت امور کلان هلدینگ عظام را بر عهده دارم و در جزییات این چنینی دخیل نیستم. اما از کجا عدد 650 میلیون دلار در آمده است؟

در دادسرا از بنده پرسیدند در این چند سال ارز دولتی گرفته و در بازار آزاد فروخته اید! گفتم استعلام کنید اگر تا قبل از بخشنامه بهار 97 معاونت اول ریاست جمهوری، که واردات با ارز متقاضی را ممنوع کردند، اگر بنده ارز دولتی گرفتم که حق با شماست در غیراینصورت ما پس از بخشنامه مجبور شده‌یم از طریق سیستم بانکی ثبت سفارش کنیم. 

لذا چون نتیجهای نگرفتند به سراغ گمرک رفتند و استعلام کردند که از سال 80 تا سال 96 کل واردات عظام چقدر بوده است که در جواب استعلام به عدد 650 میلیون دلار رسیدند و در کمال تعجب آن را به عنوان قاچاق کالا معرفی کردند. 

مایه‌ی حیرت است که در کیفرخواست خوانده شده مجدداً 100 میلیون دلار دیگر اضافه کردند که برخلاف قانون عملاً در متن کیفرخواست دست برده شده بود. در این میان چندین بار درخواست مطالعه پروندهمان را از دادسرای پولی و بانکی داشتیم که برخلاف قانون اجازه دسترسی داده نشد. چندین بار درخواست ارائه وثیقه جهت آزادی مدیران دادیم که هر بار طفره رفتند و هر مرتبه قرار را تشدید کردند. و جالب است که بدانید مدیران مظلوم گروه عظام در پایان سال 97 با قرار وثیقه ناچیزی پس از 9 ماه آزاد شدند!

در نامه‌ی شکواییه که به وزیر محترم دادگستری ارسال شد ایشان نامهای به ریاست محترم قوه قضاییه وقت ارسال کردند و طی آن ایرادات جدی این پرونده را خاطرنشان ساختند اما متاسفانه باز هم این پرونده به جایی نرسید. ضابطیناما بیکار ننشستند و جهت سنگینتر کردن پرونده به روشهای مختلف اقدام کردند؛ به منزل آیتاالله اشکوری در قم رفتند و تقاضای عدم ورود ایشان را در این پرونده مطرح کردند. به بهانه‌ای بسیار مضحک، اینکه در داخل ECUسنسوری برای ردگیری مسئولین نظام گذاشته شده است، جرم جاسوسی را مطرح کردند که مطلع هستید این قطعه را چهار تولیدکنندهی دیگرهم تامین میکنند، حال چطور ممکن است بتوان از میان یک میلیون قطعه نصب این سنسور را برای افراد خاص تنظیم کرد و اساساً ایراد چنین اتهام بی اساسی چگونه ممکن است وقتی که مسئولیت نصب ECUبر عهده خودروساز است؟!

 

 

رشوه؛

بهتر نبود حال که نماینده محترم دادستان مبالغ ادعایی رشوه را جمع کردهاند اعلام کنند چگونه با کمتر از 15 میلیون تومان رشوه میتوان 750 میلیون دلار ادعایی را قاچاق کرد.

 

 

ارتباطات ناسالم با مسئولین؛

هیچ مصداقی بر این ادعا وجود ندارد، اگر در این میان اسمی از کسی برده شده است باید بیایند و از خود دفاع کنند، اگر منظور ارتباطات سالم کاری با مسئولین است که این طبیعت ابعاد بزرگ این مجموعه است که هم مشاوره دادهایم و هم در جهت حمایت و توسعه تولید داخل مشورت گرفته‌ ایم تا بدانیم مسیر قانونی برای دریافت تسهیلات جهت تولید داخل به چه شکل است.

 

 

بدهی بانکی؛

در ابتدا باید بگویم که جای تعجب است در کیفرخواستی که عنوان آن قاچاق کالاست در مورد بدهی سیستم بانکی سخن گفته میشود، اما جهت استحضار و تنویرافکار عمومی عرض میکنم که مبلغ ارزی دریافتی در این ده سال 300 بدهی معوق گردیده است، نباید فراموش کرد که که تسعیر وحشتناک قیمت ارز، گریبانگیر همه مجموعه های تولیدی میلیون دلار بوده است که با نرخ 1200 تومان دریافت شده است و با توجه به تحریم ها و مشکلات انتقال پول این است و هیچکدام توانایی پرداخت ندارند. لازم به تذکر است که وثائق موجود که بنده در رهن بانک قرار داده ام به راحتی کل این بدهی را پوشش میدهند و جالب است بدانید که کل کارخانجات و حتی ملک شخصی بنده در گرو بانک است و در عین حال در کارگروه های ملی تمامی این مباحث مطرح و مصوبات ستاد تسهیل هم در این زمینه اخذ شده است و منتظر لازم الاجرا شدن آن توسط ارکان نظام هستیم و لذا هیچ نگرانی بابت آن نیست. پس از تمام این اتفاقات عرصه چنان به بنده تنگ آمد که با مراجعه به حفاظت اطلاعات سپاه شکایتی را از سازمان اطلاعات سپاه تنظیم و ارائه کردم. پس از این مسئله این نهاد نظارتی محترم نسبت به بازجویی های متعدد از اینجانب و مدیران دربند و شخص آیت الله اشکوری اقدام نمودند و در نهایت گزارشی تهیه و تنظیم کردند. قرار بر این بود که این گزارش در پرونده گنجانیده شود که هفته پیش درخواست را به ریاست دادگاه دادیم و حالا هم موکداً تقاضا داریم که حتما این گزارش ضمیمه شود . 

 

 

در خاتمه از مقام معظم رهبری تقاضا دارم با نظر داهیانه‌‌ی خود تمهیدی بیندیشند تا چرخ تولید کارخانجات عظام متوقف نشود چرا که با توجه به جو موجود و عدم امکان فعالیت عادی برای کلیه کارکنان و مدیران این مجموعه از قِبَل رعب و وحشت ایجاد شده در مجموعه امکان ادامه فعالیت برای این گروه ممکن نیست.

 

والسلام علی من التبع الهدی 

با تقدیم احترام- عباس ایروانی 

1398/07/13

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر