کد خبر: 73076
A

نکات مهم در طراحی سایت

طراحی سایت یا طراحی وب، یک نوع مهارت برای ایجاد و راه اندازی سایت و تولید صفحات سایت می باشد. امروزه بیشتر کسب و کار ها برای پیشرفت به سمت کسب و کار آنلاین یا اینترنتی روی آورده اند. با توجه به محبوبیت اینترنت و تکنولوژی های آنلاین جدید می توان گفت اصلی ترین و مهم ترین راه برای ارتقا کار و افزایش مشتری استفاده از یکی از روش های جدید اینترنتی است که طراحی سایت جزء مهم ترین این روش ها محسوب می شود.

نکات مهم در طراحی سایت

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ طراحی سایت یا طراحی وب، یک نوع مهارت برای ایجاد و راه اندازی سایت و تولید صفحات سایت می باشد. امروزه بیشتر کسب و کار ها برای پیشرفت به سمت کسب و کار آنلاین یا اینترنتی روی آورده اند. با توجه به محبوبیت اینترنت و تکنولوژی های آنلاین جدید می توان گفت اصلی ترین و مهم ترین راه برای ارتقا کار و افزایش مشتری استفاده از یکی از روش های جدید اینترنتی است که طراحی سایت جزء مهم ترین این روش ها محسوب می شود. طراحی سایت با توجه به نوع سایت و زبان برنامه نویسی می تواند به روش های متفاوتی انجام شود. طراحی سایت نقش قابل توجهی در ایجاد و تاثیر پذیری یک سایت خواهد داشت. اگر کل یک وب سایت را به عنوان یک فروشگاه در نظر بگیرید، طراحی سایت مانند ویترین این فروشگاه محسوب می شود که در نگاه اول نظر افراد را به خود جلب می کند. پس با توجه به این نکته بهتر است طراحی مربوط به وب سایت خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهید.

Capture

ممکن است ظاهر یک سایت تاثیر زیادی در جلب توجه افراد داشته باشد ولیکن زمانی که سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل نباشد امکان دیدن ویترین یا طراحی زیبای آن وجود نخواهد داشت. در این صورت بهتر است که ابتدا اقدامات لازم برای افزایش رتبه سایت را انجام دهید. موتور جستجوی گوگل برای نمایش نتایج خود با توجه به موضوع جستجو، قوانین خاصی در نظر گرفته است. سئو سایت در مورد تمام این روش ها و قوانین صحبت می کند و با استفاده از الگوریتم های گوگل که همواره در حال تغییر است، امکان افزایش رتبه و دیده شدن را برای سایت شما فراهم خواهد کرد.

سئو سایت در طراحی سایت

همانطور که گفته شد سئو سایت برای افزایش رتبه وب سایت شماست که رابطه مستقیمی با طراحی سایت دارد. برخی از افراد در این تصور بسر می برند که طراحی سایت یک چیز کاملا جدا از سئو سایت است و برای هر کدام از آنها از روش های جداگانه‌ای استفاده خواهند کرد. در حالی که سئو سایت باید در حین طراحی سایت و در قسمت های مختلف سایت رعایت شود. رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل، بدون استفاده از سئو و رعایت تکنیک های رتبه بندی گوگل در طراحی انواع سایت امکان پذیر نخواهد بود. از همان ابتدای طراحی سایت تا رسیدن به رتبه بالای نتایج گوگل رعایت کردن نکات سئو ضروری خواهد بود و باید توسط تکنیک های متفاوتی رعایت شود. سئو سایت می تواند در قسمت های متفاوت طراحی سایت اعمال شود. برای مثال می توان به سئو عکس اشاره کرد.

سئو عکس در طراحی سایت با توجه به نوع سایت باید در یک اندازه مشخص و نام مخصوص مرتبط با سایت و صفحه باشد. برای نتیجه گرفتن از تصاویر سایت در زمینه سئو بهتر است که از تصاویر جدید استفاده کنید و از کپی کردن تصاویر پرهیز کنید. این نکته علاوه بر تصاویر برای محتواهای استفاده شده در هر صفحه‌ی سایت به کار می رود. بهتر است که پس از هر سیصد کلمه یک تصویر مرتبط قرار دهید و از یک تصویر شاخص در ابتدای صفحه نزدیک تیتر اصلی استفاده کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تصاویر با حجم بالا ممکن است زمان بارگذاری سایت شما را افزایش دهد. پس بهتر است از تصاویر با اندازه و حجم مناسب و مرتبط با محتوای صفحه استفاده کنید. همچنین ذکر این نکته در اینجا الزامی است که تمام تصاویر استفاده شده در سایت شما باید ریسپانسیو باشد یعنی با تغییر اندازه صفحه، تصویر به اندازه مناسب با صفحه تغییر سایز دهد.

نکات مهمی که باید در طراحی سایت رعایت شود

اولین و مهم ترین نکته در طراحی سایت استفاده از سئو و رعایت نکات مربوط به سئو در تمام مراحل آن است که باید جزء به جزء رعایت شود. با اولین قدم می توانید سایت خود را در دید کاربران قرار داده و میزان بازدید و کاربرد آن را افزایش دهید. پس از سئو می توان گفت که ظاهر سایت از مهم ترین نکات در طراحی سایت است. هنگام ورود به سایت اولین چیزی که نظر کاربران را به خود جلب می کند ظاهر سایت است. در ظاهر سایت علاوه بر چیدمان مناسب و مرتب، رنگ بندی، سادگی دسترسی و قابل فهم بودن تمام قسمت های سایت از اهمیت بالایی برخوردار است که می توان زمانی که کاربران در سایت شما سپری می کنند را افزایش دهد. باید ظاهر سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که علاوه بر زیبایی و جذابیت، رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد.

در قدم های دیگر طراحی سایت باید به این نکته توجه کنید که سایت شما کاملا کاربر محور باشد. مهم ترین هدف در طراحی سایت جذب کاربران و بدست آوردن مشتری و بازدید کنندگان ویژه است که باید در تمام قسمت های سایت خود این نکات را رعایت کنید. برای مثال باید در قسمت های مربوطه یک بخش خاص برای نظر سنجی و ارتباط با کاربران قرار دهید تا بتوانید از نظر افراد مطلع شده و اهداف سایت خود به سمت و سوی مورد نظر سوق دهید.  یکی دیگر از مهم ترین نکات در طراحی سایت و ارتقا سایت بروز بودن سایت است. این بروزرسانی می تواند با درج محصولات و کالاهای جدید، ویرایش اطلاعات، افزودن یکسری جاذبه های مناسب مثل ویدیو و بازی در سایت شما انجام شود.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر