کد خبر: 73317
A
اعظمی در نشست خبری:

شرکت پالایش جی در بورس رقابت می‌کند و تأییدیه شورای رقابت را به دنبال دارد / ۱۹ کشور مقصد اصلی صادرات ما هستند/ اتهاماتی که صدا و سیما علیه ما منتشر کرد درست نیست ما قاچاقچی نیستیم؛ خام فروشی واقعیت ندارد

اعظمی در خصوص عملکرد شرکت پالایش جی در بندرعباس نیز گفت: اساسا جی در بندرعباس تولیدی ندارد و آنچه انجام می‌دهد خرید وکیوم باتوم است که دوستان در مورد مجوز آن تشکیک دارند که سهام دار آن شخصیت حقوقی مجزاست یا خود پالایشگاه جی. مدیر عامل شرکت پالایش نفت جی ساز و کار عملکرد شرکت پالایش جی در بندرعباس را این طور عنوان کرد که آنچه در بندرعباس وکیوم می‌خریم به همراه جی واگذار می‌کنیم و او نیز در مقابل به ما قیر تحویل می‌دهد اساسا وکیوم بندرعباس معادل قیر و محصول نهایی محسوب می‌شود. وی ادامه داد: جی متهم به قاچاق شده است که طبق الزام سازمان بورس، گمرک، توسعه تجارت و شرکت ملی پالایش پخش نفت در سال ۸۹ گفته شده صادرات قیر فقط با مجوز صادراتی و پس از عرضه در رینگ صادراتی صورت می‌گیرد یعنی به طور خلاصه اخذ مجوز از بورس صورت می‌گیرد و فروش هم باید به بورس باشد و اساسا ساز و کار بورسی ساز و کاری نیست که بتوان در آن تقلب کرد. وی با اشاره به اینکه شرکت پالایش جی یک برند ریشه دار است یادآور شد: انصاف نیست که این برند را در شرایط تحریمی و نیاز کشور به ارزآوری تحقیر کنیم.


شرکت پالایش جی در بورس رقابت می‌کند و تأییدیه شورای رقابت را به دنبال دارد / ۱۹ کشور مقصد اصلی صادرات ما هستند/ اتهاماتی که صدا و سیما علیه ما منتشر کرد درست نیست ما قاچاقچی نیستیم؛ خام فروشی واقعیت ندارد
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مجید اعظمی مدیر عامل شرکت پالایش نفت جی در نشست خبری پیرامون فعالیت شرکت پالایش نفت جی گفت: شرکت جی بزرگترین صادر کننده قیر خاورمیانه است و یک برند ریشه دار در صنعت نفت شناخته می‌شود و جزو ده برند اول جهانی در بحث صادرات قیر جهان محسوب می‌شود.

اعظمی تصریح کرد: آذر ماه سال گذشته اتهاماتی مبنی بر عرضه خارج از شبکه متوجه جی شد که در ۲۷.۱۲ همان سال تعزیرات تبرئه شدن این سازمان را نشان داد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت جی افزود: طبق مصوبه دیوان عدالت اداری کلیه آرای تعزیرات عمومی رای قطعی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این که عنوان می‌شود ما رانتی در پالایشگاه اصفهان داریم درست نیست، چون اساسا شرکت ما به ۱۶ استان در اطراف خود سوخت رسانی می‌کند و سوخت ۱۶ استان متاثر از این پالایشگاه است.

اعظمی گفت: سال ۹۷ این پالایشگاه قرارداد سهمیه را پیشنهاد داد که البته سهام آن داخل بورس عرضه می‌شود و جی نیز مانند سایر شرکت‌ها به رقابت می‌پردازد و این عرضه در بورس در سال گذشته به صورت ماهانه ۴۰ هزار تن انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت جی یکی از این عرضه‌ها را عرضه لانگترم عنوان کرد که هر کسی می‌تواند در این عرضه بورس شرکت کند و عرضه دیگر عرضه هفتگی است که آن نیز قدرت رقابت داشت.

**شرکت پالایش جی در بورس رقابت می‌کند و تاییدیه شورای رقابت را به دنبال دارد

وی افزود: سال ۹۸ این ساز و کار به ۴ بلوک ۳۰ هزار تنی در هر ماه تبدیل شد و یکی از شرکت‌های خصوصی در مهر ماه شرکت کرد و یک بلوک را برنده شد عرضه هفتگی نیز ۸ هزار تن بود و هیچ رانتی در کار نیست، چون اساسا تاییدیه شورای رقابت در عرضه این سهام نقش مهمی دارد.

اعظمی در خصوص عملکرد شرکت پالایش جی در بندرعباس نیز گفت: اساسا جی در بندرعباس تولیدی ندارد و آنچه انجام می‌دهد خرید وکیوم باتوم است که دوستان در مورد مجوز آن تشکیک دارند که سهام دار آن شخصیت حقوقی مجزاست یا خود پالایشگاه جی.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت جی ساز و کار عملکرد شرکت پالایش جی در بندرعباس را این طور عنوان کرد که آنچه در بندرعباس وکیوم می‌خریم به همراه جی واگذار می‌کنیم و او نیز در مقابل به ما قیر تحویل می‌دهد اساسا وکیوم بندرعباس معادل قیر و محصول نهایی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جی متهم به قاچاق شده است که طبق الزام سازمان بورس، گمرک، توسعه تجارت و شرکت ملی پالایش پخش نفت در سال ۸۹ گفته شده صادرات قیر فقط با مجوز صادراتی و پس از عرضه در رینگ صادراتی صورت می‌گیرد یعنی به طور خلاصه اخذ مجوز از بورس صورت می‌گیرد و فروش هم باید به بورس باشد و اساسا ساز و کار بورسی ساز و کاری نیست که بتوان در آن تقلب کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت پالایش جی یک برند ریشه دار است یادآور شد: انصاف نیست که این برند را در شرایط تحریمی و نیاز کشور به ارزآوری تحقیر کنیم.

اعظمی در خصوص روش‌های تولید قیر نیز گفت: این روش‌ها به دو بخش اختلاط و هوادهی تقسیم می‌شوند که شیراز و بندر عباس از روش اختلاط استفاده می‌کند.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت جی در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از گزارش پخش شده در خصوص این که این شرکت عرضه خارج از شبکه دارد اشاره کرد و گفت: خرید و فروش ما کاملا در بورس است و خارج از این محدوده هیچ اتفاقی در خصوص خرید و فروش صورت نمی‌گیرد و سایت بشکه سازی که در گزارش نشان داده شد اصلا مربوط به ما نیست بلکه مربوط به شرکت رقیب است.

وی با اشاره به نرخ بالای ایجاد اشتغال و ارزآوری شرکت پالایش جی گفت: هرمزگان دومین نرخ بیکاری را در کشور دارد و جی با گردش مالی بالا و سوددهی مناسب به دنبال اشتغالزایی در این استان است که متاسفانه مجموعه آنجا به ما قدری کم لطفی کردند.

اعظمی در خصوص جزییات عملکرد این شرکت نیز گفت: این شرکت یک میلیون و ۱۹۵ هزار تن وکیوم باتوم عرضه کرده که برداشت آن ۹۰۰ هزار تن است و ده درصد مربوط به خود جی و ظرفیت ۲۵ درصد خالی بود.

وی در همین نشست خبری از نهادهایی، چون سازمان بازرسی کل کشور، دیده بان شفافیت، سپاه پاسداران و خبرنگاران دعوت کرد تا بازدیدی از شرایط موجود و عملکرد این شرکت در اصفهان و بندرعباس داشته باشند و بر مبنای آن قضاوت کنند.

وی در پایان این نشست خبری در خصوص عملکرد کلی شرکت پالایش نفت جی و صادرات کلی این شرکت گفت: کل صادرات ۵۷۲ هزار و ۲۳۳ تن بوده که ۱۸۷ هزار تن آن به صورت قیر و از بندرعباس صادر شده است که زیر صد هزار تن از محصول مربوط به پالایشگاه بندرعباس بوده و بقیه به پالایشگاه اصفهان مربوط می‌شود.

وی از ذکر مقاصد صادراتی این شرکت براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی خودداری کرد و گفت: ۱۹ کشور جزو مقاصد اصلی ما برای صادرات محسوب می‌شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر