کد خبر: 73669
A

کدام خودروها سهمیه بنزین نمی‌گیرد؟

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: در خصوص مالکان موتورسیکلت‌ها با سن بالای ۱۰ سال و خودروهایی با سن بالای ۲۵ سال، گفت: طبق قانون به این وسایل نقلیه به علت فرسودگی، سهمیه بنزین تعلق نمی گیرد؛ در صورتی که در این زمینه نیز، تصمیم جدیدی اتخاذ شود، ما مجری قانون هستیم و هرنوع تصمیم جدید را اطلاع رسانی خواهیم کرد. وی افزود: با آغاز سهمیه بندی بنزین، محدودیت ۲۰ لیتری سوخت گیری با کارت جایگاه‌ها برداشته شده و مردم در صورت استفاده از کارت جایگاه‌ها می توانند در هر نوبت تا ۶۰ لیتر سوخت‌گیری کنند.

کدام خودروها سهمیه بنزین نمی‌گیرد؟

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "هیچ مشکلی نه در تأمین سوخت و نه در توزیع سوخت نداریم"، گفت: شرایط تمامی جایگاه‌ها در حال رصد بوده و تحت کنترل است و خروج از مدار، در هیچ کدام از جایگاه‌های کشور گزارش نشده است.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت جایگاه‌های عرضه بنزین اظهار داشت: همه چیز در شرایط عادی به سر می‌برد و هیچ مشکلی نه در تأمین سوخت و نه در توزیع سوخت نداریم.

وی افزود: شرایط تمامی جایگاه‌ها در حال رصد بوده و تحت کنترل است و هیچ مشکلی نیز تا این لحظه وجود نداشته است.

* تمامی جایگاه‌های عرضه بنزین در مدار هستند

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به اینکه "آیا جایگاهی در کشور بوده که به دلیل ازدحام زیاد و یا هر مشکل فنی احتمالی از مدار خارج شود؟"، گفت: نه به هیچ وجه؛ خروج از مدار، در هیچ کدام از جایگاه‌های کشور گزارش نشده است.

وی ادامه داد: جزئیات سهمیه بنزین خودروهای مسافر برخطی و بین شهری، آژانس های مسافربری و آموزشگاه های رانندگی به زودی و در زمانی که تصمیمات نهایی اخذ شد، طی اطلاعیه ای اعلام می شود.

* مالکان موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده بنزین آزاد بزنند

کاهی همچنین در خصوص مالکان موتورسیکلت‌ها با سن بالای ۱۰ سال و خودروهایی با سن بالای ۲۵ سال، گفت: طبق قانون به این وسایل نقلیه به علت فرسودگی، سهمیه بنزین تعلق نمی گیرد؛ در صورتی که در این زمینه نیز، تصمیم جدیدی اتخاذ شود، ما مجری قانون هستیم و هرنوع تصمیم جدید را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: با آغاز سهمیه بندی بنزین، محدودیت ۲۰ لیتری سوخت گیری با کارت جایگاه‌ها برداشته شده و مردم در صورت استفاده از کارت جایگاه‌ها می توانند در هر نوبت تا ۶۰ لیتر سوخت‌گیری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر