کد خبر: 73702
A
مسعود رضایی عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران :

مجلس فردا حتماً مخالفت خود را در خصوص افزایش قیمت بنزین اعلام می کند/ تصمیم روسای سه قوه کشور برای افزایش قیمت بنزین باید لغو شود

مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در پاسخ به سوال دیده بان ایران درباره این موضوع که آیا مجلس با افزایش قیمت بنزین به شکلی که در روز جمعه انجام شد موافق بوده است یا خیر؟ اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس با افزایش قیمت با این شکل که روز جمعه انجام شد مخالف بوده، بودند و خواهند بود. حتی در آخرین جلسه کاری مجلس هم حرفی در خصوص افزایش قیمت بنزین مطرح نشد و قرار بر این که هفته آینده در این رابطه صحبت شود. فعلا که تعطیلی مجلس است اما مجلس فردا حتماً مخالفت خود را در خصوص افزایش قیمت بنزین اعلام می کند. این موضوع قبلاً در مجلس مطرح شده و نمایندگان با آن مخالفت کرده بودند. بنابراین افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع مجلس و به صورت غیر قانونی رخ داده است. مجلس در این شرایط حساس تا زمانی که مردم شغل و درآمد مشخص نداشته باشند با افزایش قیمت بنزین مخالف است. این نماینده اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که گفته می شود این تصمیم شورای هماهنگی سران سه قوه بود. چرا مجلس از تصمیم گیری در خصوص افزایش قیمت بنزین کنار گذاشته گفت: سران قوا باید پاسخگو باشند که چرا و چگونه این کار انجام شده است. من معتقدم با بی درایتی تصمیمی گرفته شده و کشور را در بن بست قرار داده و اگر لغو نشود چالش های به وجود خواهد آمد باید مجلس به موضوع ورود کرده و جلوی افزایش قیمت بنزین را بگیرد تا شرایط بدتر از این نشود.

مجلس فردا حتماً مخالفت خود را در خصوص افزایش قیمت بنزین اعلام می کند/ تصمیم روسای سه قوه کشور برای افزایش قیمت بنزین باید لغو شود

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ افزایش قیمت بنزین در ساعت صفر روز جمعه 24 آبان ماه با واکنش های متعددی روبرو شده است. دولت از همان ساعات ابتدایی افزایش قیمت بنزین اعلام کرد؛ تصمیمات اخذ شده در رابطه با افزایش قیمت بنزین محصول جلسه مشترک سران سه قوه بوده است.

همین تصمیم و اعلام فوری آن سبب شد نمایندگان مجلس نسبت به این تصمیم واکنش نشان دهند. پروانه سلحشوری در حساب کاربری توئیتر خودنوشت" مجلس مدت هاست در راس امور قرار ندارد" و در اظهار نظری دیگر مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از تدوین طرحی خبر داد که دولت را ملزم به کاهش قیمت بنزین می کرد"

به دلیل اهمیت موضوع دیده بان ایران با نمایندگان مجلس در خصوص مصوبه افزایش قیمت بنزین گفت و گو کرده است.

مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در پاسخ به سوال دیده بان ایران درباره این موضوع که  آیا مجلس با افزایش قیمت بنزین به شکلی که در روز جمعه انجام شد موافق بوده است یا خیر؟

 

اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس با افزایش قیمت با این شکل که روز جمعه انجام شد مخالف بوده، بودند و خواهند بود. حتی در آخرین جلسه کاری مجلس هم حرفی در خصوص افزایش قیمت بنزین مطرح نشد و قرار بر این که هفته آینده در این رابطه صحبت شود. فعلا که تعطیلی مجلس است اما مجلس فردا حتماً مخالفت خود را در خصوص افزایش قیمت بنزین اعلام می کند.

 

 این موضوع قبلاً در مجلس مطرح شده و نمایندگان با آن مخالفت کرده بودند. بنابراین افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع مجلس و به صورت غیر قانونی رخ داده است. مجلس در این شرایط حساس تا زمانی که مردم شغل و درآمد مشخص نداشته باشند با افزایش قیمت بنزین مخالف است.

این نماینده اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که گفته می شود این تصمیم شورای هماهنگی سران سه قوه بود. چرا مجلس از تصمیم گیری در خصوص افزایش قیمت بنزین کنار گذاشته گفت:

سران قوا باید پاسخگو باشند که چرا و چگونه این کار انجام شده است. من معتقدم با بی درایتی تصمیمی گرفته شده و کشور را در بن بست قرار داده و اگر لغو نشود چالش های به وجود خواهد آمد باید مجلس به موضوع ورود کرده و جلوی افزایش قیمت بنزین را بگیرد تا شرایط بدتر از این نشود.

این نماینده اصلاح طلب افزود : بحث کنار گذاشتن قانون اساسی توسط مسئولان کشور بسیار زشت و غیرقانونی است. سران قوا باید در چارچوب قانون اساسی عمل کنند. افزایش قیمت بنزین باید زمانی انجام شود که وضع معیشت مردم حداقل ثابت شده باشد. اما در شرایط فعلی این مسئله منجر به آسیب های اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر