کد خبر: 74252
A

میرزایی نکو: ماهانه 800 هزار تومان خرج بنزین و رفت و آمد کارگری می‌شود که در حاشیه تهران زندگی می‌کند

یک نماینده مجلس گفت: فاصله بین مصرف و قیمت‌ها با زندگی مردم و حقوقی که دریافت می‌کنند به حدی زیاد شده که هر چقدر هم حقوق افزایش پیدا کند نمی‌تواند این خلأ را پر کند. حقوق باید به صورت متعارف افزایش یابد و در کنار آن باید راهکارهای دیگری برای افزایش قدرت خرید مردم در نظر گرفت.

میرزایی نکو: ماهانه 800 هزار تومان خرج بنزین و رفت و آمد کارگری می‌شود که در حاشیه تهران زندگی می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛  قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اشاره به اینکه افزایش حقوق کارمندان و کارگران نمی‌تواند تاثیر چندانی بر زندگی مردم داشته باشد، گفت: فاصله بین مصرف و قیمت‌ها با زندگی مردم و حقوقی که دریافت می‌کنند به حدی زیاد شده که هر چقدر هم حقوق افزایش پیدا کند نمی‌تواند این خلأ را پر کند.

 

او ادامه داد: مخارج مردم دلاری است، اما دریافتی آنها ریالی است. بنابراین این 2 نمی‌تواند با یکدیگر تطبیق پیدا کند. حداقل حقوق کارگری کمتر از 2 میلیون تومان است، اگر حقوق آنها را چهار میلیون تومان هم کنیم، زندگی او چگونه می‌گذرد؟ ماهیانه 800 هزار تومان خرج بنزین و رفت و آمد کارگری می‌شود که در حاشیه شهر زندگی می‌کند و برای کار به تهران می‌آید. در صورتی که پیش از این خرج رفت و آمد این فرد حدود 200 هزار تومان بود.

 

این نماینده مجلس با انتقاد از کاهش ارزش حقوق‌ها در پی گرانی، تاکید کرد: اگر حقوق کارگران را چهار برابر هم کنیم، ارزش این حقوق به قبل از گرانی‌ها برنمی‌گردد. بنابراین نیاز است تا تدابیر دیگری اتخاذ شود. ضمن افزایش متعارف حقوق‌ها، باید به سمت و سویی رفت که به واقع حقوق‌بگیران درآمد پایدار پیدا کنند. باید روش‌هایی را تدبیر کنیم تا با شیوه‌های مختلف موجب راه افتادن چرخه اقتصاد شود، راه افتادن این چرخه هم به چرخه اقتصادی منطقه‌ای و جهانی برمی‌گردد.

 

میرزایی‌نیکو گفت: نمی‌توانیم تنها چرخه اقتصادی داخلی را راه بیندازیم. اگر رونق اقتصادی داشته باشیم ولی بخش صادرات کار نکند، عملاً گشایشی حاصل نمی‌شود. از این رو این موارد لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

 

او ادامه داد: من با افزایش حقوق به صورت متعارف موافق هستم و در کنار آن باید راهکارهای دیگری برای افزایش قدرت خرید مردم در نظر گرفت./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر