کد خبر: 74315
A

ماجرای نامه بسیار مهم وزارت ارتباطات به ادارات چه بود؟/ آذری‌جهرمی: پیگیر وصلِ اینترنت موبایل هستم

اخیراً تصویر یک نامه وزارت ارتباطات به دستگاههای اجرایی در فضای مجازی منتشر شده و متأسفانه در نبود اطلاع‌رسانی شفاف، برخی افراد و رسانه‌ها، شایعات مختلفی در مورد آن منتشر کرده‌اند.

ماجرای نامه بسیار مهم وزارت ارتباطات به ادارات چه بود؟/ آذری‌جهرمی: پیگیر وصلِ اینترنت موبایل هستم

به گزارش دیده بان ایران؛ اخیراً تصویر یک نامه وزارت ارتباطات به دستگاههای اجرایی در فضای مجازی منتشر شده و متأسفانه در نبود اطلاع‌رسانی شفاف، برخی افراد و رسانه‌ها، شایعات مختلفی در مورد آن منتشر کرده‌اند.

خبرنگار روزنامه فناوران قضیه این نامه را که تاریخش مربوط به هفته گذشته هست را امروز از وزیر ارتباطات پرسیده که آذری جهرمی اینطور جواب داد:

یک نفر پیام داد که به دلیل قطع اینترنت، داروخانه بیماری‌های خاص سرویس‌دهی خود را قطع کرده و پدرش بدون دارو مانده است. بلافاصله تیمی را برای حل مشکل فرستادیم و سپس نامه‌ای به همه دولتی‌ها زدیم تا هر بهانه‌ای برای توقف سرویس‌دهی به مردم را بگیریم.

ماجرای نامه وزارت ارتباطات به ادارات چیست؟

با این حال رسانه‌های غربی ازجمله بی‌بی‌سی، این نامه را سندی درباره قطع اتصال ایران به اینترنت و تلاش برای دسترسی محدود به شبکه جهانی دانسته‌اند. به گمان آنها قرار است اینترنت قطع شده و تنها به طور موردی مجوز برخی دسترسی ها به بخشی ار دستگاه‌های عمومی یا خصوصی داده شود.

این شایعات درحالی منتشر می‌شود که در تازه‌ترین خبرها، گفته می‌شود که روند آهسته اتصال اینترنت خطوط تلفن همراه ادامه دارد، هرچند طبق آمار گوگل، ترافیک سرویس جیمیل و ترافیک جستجوی گوگل در ایران هنوز به وضعیت قبل از قطعی اینترنت بازنگشته است.

ماجرای نامه وزارت ارتباطات به ادارات چیست؟

 

 

همچنین گفتنی است: وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست ۳۰ تن از نمایندگان مجلس برای وصل مجدد اینترنت گفت که پیگیر اتصال اینترنت بوده و هست و به محض دریافت مجوز از شورای امنیت، ارتباطات در اسرع وقت به شرایط قبل بازگردانده خواهد شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر