کد خبر: 7459
A

میانگین تلفات حوادث ریلی کشور سالانه ۶ نفر است

بررسی سوانح شبکه ریلی کشور در هشت سال گذشته (1387 تا 1394) نشان می دهد هر سال به طور میانگین 6 نفر بر اثر حوادث این شبکه جان خود را از دست داده اند.

میانگین تلفات حوادث ریلی کشور سالانه ۶ نفر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، همواره از شبکه حمل و نقل ریلی و قطار به عنوان یکی از ایمن ترین وسایل نقلیه در جهان نام برده می شود و به همین جهت متقاضیان زیادی دارد،‌ اما هیچگاه نمی توان بروز خطای انسانی را در هر مجموعه این چنینی نادیده گرفت.

براساس مستندات موجود در سال های گفته شده در مجموع 15 مسافر و 35 مامور راه آهن جان خود را در حوادث ریلی کشور از دست داده اند.
در سال 1387 تعداد 13 نفر از هموطنان در حوادث ریلی کشور جان خود را از دست دادند که دو نفر آنان مسافر و 11 نفر دیگر از ماموران شرکت راه آهن بودند.
در سال 1388 تعداد تلفات انسانی حوادث راه آهن کشور به 14 نفر رسید که هشت نفر آنان مسافر و 6 نفر مامور شرکت راه آهن بودند.
آمارها نشان می هد تعداد جانباختگان حوادث ریلی در سال 1389 در مجموع 4 نفر بودند که 2 نفر مسافر و دو نفر مامور شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بودند.
همچنین در سال 1390 در مجموع 5 نفر به علت حوادث ریلی کشور جان خود را از دست دادند که همه این 5 نفر از ماموران راه آهن بودند، اما هیچ مسافری در این سال در این حوادث کشته نشد.
در سال 1391 تعداد جان باختگان حوادث ریلی در کشور 6 نفر بود که یک نفر آن مسافر و 5 نفر دیگر ماموران راه آهن بودند.
هر چند مسوولان کشور کشته شدن حتی یک نفر از هموطنان را در حوادث ریلی، رانندگی و جاده ای زیاد می دانند اما آمارها نشان می دهد روزانه به طور میانگین 48نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می دهند.
جلوگیری از تلفات مسافران در شبکه حمل و نقل کشور یکی از مهم ترین اصول دولت ها بوده و وزارت راه و شهرسازی با ارائه برنامه و طرح های مختلف درصدد است هر سال میزان تلفات مسافران را در شقوق حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای به حداقل کاهش دهد.
با ادامه روند کاهش تلفات حوادث ریلی در کشور در سال 1393 تعداد جان باختگان حوادث ریلی به دو نفر رسید که یک نفر و یک نفر دیگر از ماموران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود.
در پایان سال 1394 آمارها نشان داد در مجموع 4 نفر بر اثر حوادث ریلی کشور جان خود را از دست دادند که یک نفر آن مسافر و 3 نفر ماموران راه آهن جمهوری اسلامی ایران بودند.
در هشت ماه سال 1395 شاهد هیچ حادثه منجر به فوت در شبکه حمل و نقل ریلی کشور نبودیم، اما صبح روز جمعه پنجم آذر ماه خطای مامور راه آهن به همراه نقص فنی، باعث کشته شدن 36 تن از هموطنان آذری و 4 مامور راه آهن در حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان شد. ضمن اینکه در این حادثه 103 نفر از مسافران مصدوم شدند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر