کد خبر: 74811
A
ابوالفضل سروش:

افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در سال 99 قطعی است

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: طبیعی است که حقوق کارمندان هرساله با افزایش نرخ تورم افزایش یابد، اما افزایش حقوق هم تورم به دنبال دارد. بنابراین باید به نحوی حقوق افزایش یابد که خود آن- حقوق- تورم ایجاد نکند.

افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در سال 99 قطعی است

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل سروش، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده گفت: افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در سال 99 قطعی است و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه هم این موضوع را اعلام کرد.

 

او ادامه داد: طبیعی است که حقوق کارمندان هرساله با افزایش نرخ تورم افزایش یابد، اما افزایش حقوق هم تورم به دنبال دارد. بنابراین باید به نحوی حقوق افزایش یابد که خود آن- حقوق- تورم ایجاد نکند.

 

توجه به ظرفیت اقتصادی کشور در افزایش حقوق

 

این نماینده مجلس در پاسخ این پرسش که «چرا در صورتی‌ که مطابق قانون افزایش حقوق باید بر اساس نرخ تورم باشد حقوق کارمندان 20 درصد افزایش می‌یابد» توضیح داد: باید در حال حاضر به ظرفیت اقتصادی و پتانسیل کشور توجه کرد. آیا ظرفیت اقتصادی و پتانسیل کشور به‌ اندازه‌ای است که بخواهیم حقوق کارمندان را 40 درصد افزایش دهیم؟

 

او ادامه داد: آیا در کشور این ظرفیت را داریم که برای مثال حقوق فردی که پنج میلیون تومان است هفت میلیون شود و کسی که در حال حاضر 10 میلیون تومان دریافت می‌کند در سال آینده 14 میلیون تومان دریافت کند؟

 

سروش گفت: درست است که افزایش حقوق باید با توجه به نرخ تورم افزایش پیدا کند، اما باید به زیرساخت‌ها و ظرفیت اقتصادی کشور هم توجه داشت.

 

این نماینده مجلس افزود: باید در خصوص افزایش حقوق، کار کارشناسی انجام شود از سوی دیگر باید تدابیری اتخاذ شود که به‌جای افزایش حقوق کارمندان، قدرت خرید آن‌ها افزایش یابد./ اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر