کد خبر: 75221
A
محمد خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران:

عدالت در توزیع یارانه نقدی وجود ندارد/ فقط 40 درصد مردم واقعا به یارانه نقدی‌ نیاز دارند/ بخش بزرگی از جامعه یارانه بگیران جوان و بیکار هستند

محمد خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران، گفت: عدالت در توزیع یاران هنقدی وجود ندارد زیرا که به 90 درصد جامعه مبلغ 45 هزار و 500 تومانی را ماهانه دریافت می‌کنند ولی فقط 40 درصد به این یارانه نقدی نیاز دارند.

عدالت در توزیع یارانه نقدی وجود ندارد/ فقط 40 درصد مردم واقعا به یارانه نقدی‌ نیاز دارند/ بخش بزرگی از جامعه یارانه بگیران جوان و بیکار هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: فقط 40 درصد مردم واقعا نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند.

 

محمد خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه فلسفه پرداخت یارانه ایجاد عدالت اجتماعی بوده است، اظهار کرد: زمانی که نماینده مجلس بودم و موضوع هدفمندی یارانه ها مطرح شد، از جمله مخالفان پرداخت یارانه نقدی بودم، چون این کار را فقط یک مُسکن دارای تاثیر موقتی می‌دانستم.

 

وی افزود: بارها گفته‌ام که به جای پرداخت پول نقد بهتر است نقدینگی برای بنگاههای تولید در راستای ایجاد اشتغال پرداخت شود، زیرا بخش بزرگی از جامعه یارانه بگیران جوان و بیکار هستند که می‌توان با ایجاد اشتغال، این گروه را صاحب شغل کرده و از سویی به رشد اقتصادی کشور کمک کرد.

 

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه نقدی باعث می شود که از تولید ملی غافل شویم، اظهار کرد: امروز تعداد افرادی که یارانه دریافت می کنند برابر با جمعیت کشور و مشخص است که عدالت در توزیع یارانه نقدی وجود ندارد؛ در حالی که هدف اصلی آن ایجاد عدالت اجتماعی بوده است.

 

نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی افزود: البته درطرح حذف یارانه هم باید دقت  و وسواس زیادی صورت گیرد تا کسانی که واقعا نیازمند هستند، حذف نشوند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر