کد خبر: 7561
A

بلومبرگ: اوپک برای کاهش تولید نفت به توافق رسید

سازمان کشورهای صادرکننده نفت برای کاهش تولید نفت خود معادل 1.2 میلیون بشکه در روز به توافق رسید.

بلومبرگ: اوپک برای کاهش تولید نفت به توافق رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بلومبرگ گزارش داد که اعضای اوپک در نشست امروز خود توافق کرده‌اند که تولید نفت روزانه این سازمان را با 1.2 میلیون بشکه کاهش در روز به 32 میلیون و 500 هزار بشکه برسانند.

وزیر نفت ایران پیش از ظهر امروز گفته بود که کاهش تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یک میلیون تا یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز خواهد بود.

، بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه، ١٠ آذرماه) پیش از آغاز یکصد و هفتاد و یکمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک اعلام کرد: مقدار کاهش تولید اعضای اوپک یک میلیون تا یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز خواهد بود.

وزیرنفت همچنین درباره رقم صادرات نفت ایران گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران روزانه ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز است.

نورالدین بوطرفه، وزیرانرژی و معادن الجزایر ٦ آذرماه پس از دیدار با زنگنه در تهران به خبرنگاران گفته بود: پیشنهاد دولت الجزایر مبنی بر کاهش یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه ای تولید اعضای اوپک در دیدار امروز با وزیر نفت ایران ارائه شد که این پیشنهاد قرار است از سوی ایران بررسی شود و در نشست ١٧١ اعضای اوپک به جمع بندی نهایی برسیم.

وزیر انرژی و معادن الجزایر از پیشنهاد کاهش تولید ٦٠٠ هزار بشکه ای به کشورهای غیرعضو اوپک خبر داده و گفته بود: باید جلو کاهش قیمت نفت که سبب آسیب به اقتصاد جهان شده است، گرفته شود.

یکی از حساس‎ترین نشست‎های اوپک امروز (چهارشنبه، ١٠ آذرماه)  با حضور وزیران نفت ١٤ کشور عضو اوپک و هیئت‎های همراه در وین آغاز شد. بررسی بازار نفت و تصمیم گیری درباره توافق الجزایر در دستور کار یکصد و هفتاد و یکمین نشست ١٤ عضو این سازمان قراردارد.

بر اساس توافق مقدماتی (٢٨ سپتامبر، هفتم مهرماه) الجزیره، سطح تولید اوپک به ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد و ایران، لیبی و نیجریه از این طرح معاف می شوند.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر