کد خبر: 75802
A

راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما به ارزان ترین روش ممکن

برای خرید بلیط هواپیما به مشکل خورده اید؟ قیمت بلیط خارجی از ان چه فکر میکردید گران تر است؟ به دنبال راه هایی برای کاهش قیمت بلیط هواپیما میگردید؟

راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما به ارزان ترین روش ممکن

به گزارش دیده بان ایران ؛ برای خرید بلیط هواپیما به مشکل خورده اید؟ قیمت بلیط خارجی از ان چه فکر میکردید گران تر است؟ به دنبال راه هایی برای کاهش قیمت بلیط هواپیما میگردید؟ ما به شما آژانس طاهاگشت را معرفی میکنیم.

1

همیشه هزینه های بالای سفر برای افراد معضلی است که ان ها را از رفتن به سفر پشیمان میکند. اما اگر راهکارهایی وجود داشته باشد که حتی هزینه بلیط هواپیما را نیز کاهش بدهد ان وقت باز هم از رفتن به سفر پشیمان میشوید؟

در این مقاله میخواهیم شما را با راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی به ارزان ترین روش ممکن اشنا کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

2

 

خرید از بهترین و معتبرترین سایت ها:

گام اول برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت این است که از یک سایت معتبر و ارزان قیمت خریداری کنید. برای این کار میتوانید به سایت طاهاگشت مراجعه کنید.

طاهاگشت با ارائه بلیط هواپیما برای مقاصد داخلی و خارجی با قیمت هایی مناسب همراه با خدمات مورد نیاز موجب میشود تا علاوه بر لذت بردن از سفر خود هزینه ی کمتری را نیز بپردازید.

هم چنین میتوانید از تخفیف های این آژانس هواپیمایی برای برخی از مقاصد پروازی نیز بهره مند شوید کافی است تا در این سایت عضو شوید و شماره تلفن و یا ایمیل خود را ارائه کنید تا بتوانید از این تخفیفات مطلع شوید.

 

3

 

خرید بلیط:

اکنون که بهترین سایت را برای خرید بلیط هواپیما خود انتخاب کرده اید بهتر است تا اقدام به خرید و یا رزرو بلیط هواپیما کنید.

در این مرحله به قسمت خرید بلیط هواپیما در سایت وارد شوید. اکنون مبدا و مقصد خود را وارد کنید و از تقویم نشان داده شده تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص کنید تا لیست پروازها برای شما به نمایش دربیاید.

تاریخ پرواز:

در خرید بلیط هواپیما چه برای مقاصد داخلی و چه برای مقاصد خارجی بسیار اهمیت دارد که در چه زمانی به سفر بروید.

به عنوان مثال برای سفر به کیش اغلب افراد تعطیلات نوروزی را انتخاب میکنند. لذا در این زمان تهیه بلیط هواپیما هم سخت تر و هم گران تر میشود.

آژانس های هواپیمایی و ایرلاین ها در زمان های مختلف میتوانند در بازه معینی قیمت بلیط های هواپیما را تغییر دهند لذا قیمت بلیط هواپیما در زمان های شلوغ و اغلب تعطیلات رسمی گران تر میشوند.

هم چنین دقت داشته باشید که برخی از مقاصد داخلی و خارجی در فصل مشخصی دارای اب و هوای مناسب تری هستند لذا در این فصل ها قیمت بلیط این مقاصد گران تر میشود.

هم چنین برگزاری برخی از فستیوال ها و جشن ها در مقاصد مختلف نیز موجب هجوم جمعیت و گرانی بلیط ها میشود. این شلوغی ها نه تنها روی قیمت بلیط هواپیما بلکه روی قیمت هتل ها، رستوران ها و... نیز تاثیرگذار هستند.

تاریخ دیگری که در زمان خرید بلیط هواپیما اهمیت دارد روزی از هفته است که اقدام به تهیه بلیط کرده اید. بهتر است تا برای تهیه بلیط هواپیما در روزهای وسطی هفته یعنی دوشنبه اقدام کنید تا هم راحت تر بلیط خود را تهیه کنید و هم ارزان تر.

فرآیند رزرو بلیط هواپیما در طاهاگشت را می توانید دراینفوگرافی زیر مشاهده کنید:

 

4

بلیط سیستمی یا چارتری:

فرض را بر این میگذاریم که با بلیط سیستمی و چارتری اشنا هستید. لذا همانطور که میدانید بلیط چارتری ارزان تر از بلیط سیستمی است (بهرحال هرکدام از این بلیط ها مزایا و معایب خود را دارند.) پس دقت کنید که سایت فروشنده کدام نوع از بلیط را میفروشد.

کلاس پروازی:

زمانی که تاریخ رفت و برگشت را مشخص کردید باید نوع کلاس پروازی و تعداد نفرات را وارد کنید تا لیست پرواز برای شما به نمایش دربیاید.

کلاس های پروازی به طور کلی به سه دسته اکونومی، تجاری یا بیزینس و فرست کلاس تقسیم میشوند. (این دسته بندی در برخی از ایرلاین ها متفاوت است و کلاس های اکونومی پلاس، اسپیس پلاس، سوئیت و... نیز دارند).

قیمت بلیط هواپیما این کلاس ها به ترتیب گفته شده در بالا افزایش میابد. لذا برای کاهش در هزینه بلیط هواپیما باید کلاس اکونومی را انتخاب کنید.

این فرض را کنار بگذارید که حالا که قیمت کمتری پرداخته اید هیچ خدماتی به شما داده نمیشود. خیر اینطور نیست. در بسیاری از ایرلاین ها کلاس اکونومی ان چنان با کیفیت است که از کلاس تجاری یا فرست کلاس برخی دیگر از ایرلاین ها نیز بهتر است.

 

5

 

ارزان ترین پرواز:

در لیست ارائه شده میتوانید پروازهای مختلف را مشاهده کنید که تفاوت قیمت نیز در ان ها دیده میشود. این تفاوت قیمت به این دلیل است که ایرلاین ها برای ناوگان های خود به میزان متفاوتی هزینه میکند لذا هزینه بلیط هواپیما ان ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

مثلا ایرلاین بزرگ ماهان را در نظر بگیرید. این ایرلاین برای نگهداری از ناوگان هوایی خود نسبت به ایرلاین کوچکتر زاگرس بیشتر هزینه میکند و خدمات بهتری را نیز ارائه میدهد لذا تفاوت قیمتی در بلیط هواپیما ان ها مشاهده میشود.

 

7

وارد کردن اطلاعات هر مسافر:

حالا که ایرلاین مورد نظر خود را انتخاب کردید به صفحه ی دیگری منتقل میشوید که باید اطلاعات هر مسافر را به صورت دقیق و تک به تک وارد کنید.

در این صفحه از شما نام و نام خانوادگی، سن، کدملی و یا شماره پاسپورت خواسته میشود. دقت کنید که اگر بلیط سیستمی تهیه میکنید سن هر فرد قیمت بلیط او را تعیین میکند.

در بلیط های سیستمی افراد از لحاظ سنی به سه دسته ی نوزادان، کودک (زیر 12 سال) و بزرگسال (بالای 12 سال) تقسیم میشوند.

 

6

پرداخت هزینه بلیط:

پس از وارد کردن اطلاعات هر مسافر از شما اطلاعاتی برای نحوه دریافت بلیط خواسته میشود. در این جا شماره همراه و ایمیل خود را وارد کنید.

اکنون به صفحه پرداخت میروید. اطلاعات کارت شتاب خود را وارد کنید تا هزینه بلیط پرداخت شود. نیم ساعت پس از پرداخت هزینه، بلیط از راهی که انتخاب کرده اید برایتان ارسال میشود.

حتی اگر در حال خرید بلیط خارجی هستید نگران نباشید میتوانید با استفاده از کارت شتاب خود هزینه ان را پرداخت کنید. این هزینه به حساب آژانس ایرانی ریخته میشود و ان ها هزینه بلیط خارجی را برای ایرلاین خارجی میریزند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر