کد خبر: 76045
A

نماینده مجلس: کیفیت بنزین ارتباطی به آلودگی هوا ندارد

نماینده تهران با بیان اینکه «طبق گزارشات رسیده کیفیت بنزین تأثیری بر آلودگی هوا ندارد»، گفت: طبق توضیحات سازمان محیط زیست استفاده از سوخت جایگزین در کارخانه‌ها و همچنین فرسودگی خودروها باعث تشدید آلودگی هوا در تهران شده است.

نماینده مجلس: کیفیت بنزین ارتباطی به آلودگی هوا ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ سیده فاطمه ذوالقدر در توضیح علت تشدید آلودگی هوا در تهران بیان کرد:‌ براساس گزارشات ارائه شده یکی از عوامل تشدید آلودگی هوا وجود خودروهای فرسوده در کشور است. مشخصا سامانه حمل و نقل اتوبوس از فرسودگی رنج می‌برد. ما حدود ۷ هزار اتوبوس فرسوده داریم که نیاز به بازسازی دارند. همچنین ده‌ها هزار سرویس مدارس گازسوز هستند. آن‌ها در سطح تهران تردد می‌کنند که عاملی دیگر برای تشدید آلودگی هوا به حساب می‌آیند.

به گفته وی وضعیت موتورسیکلت‌ها و استفاده از سوخت دیزلی و تاکسی‌های فرسوده عامل دیگری در تشدید آلودگی هوا است. طبق قانون برنامه ششم و قانون هوای پاک باید خودروهای نو جایگزین خودروهای فرسوده و از رده خارج شوند. برای این کار ثبت نامی جهت دادن تاکسی‌های نو صورت گرفته اما تحویل داده نشده است آن هم به دلیل تحریم‌ها و مشکلات بودجه‌ای بوده است. لذا ما در این باره خلاء قانونی نداریم بلکه مشکل به دلیل اجرا است.

این عضو مجمع نمایندگان تهران همچنین اظهار کرد: از طرف دیگر کارخانه‌ها در تهران از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند. مشخصا شهر ری به اندازه ۶ یا ۷ استان کارخانه دارد که این منشاء آلودگی‌های زیادی است. باید برای رفع مشکل آلودگی هوا تمامی دستگاه‌ها بسیج شده و فکری کنند. مجلس هم جلسات نظارتی‌اش را با سایر مسئولان دولت برگزار خواهد کرد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر