کد خبر: 7624
A
خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:

عربستان مجبور به پذیرش توافق اوپک شد/ این توافق به نفع اوپک است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کاهش قیمت نفت سبب شد تا عربستان ضرر کند بنابراین مجبور بود این توافق را بپذیرد

عربستان مجبور به پذیرش توافق اوپک شد/ این توافق به نفع اوپک است

"هدایت الله خادمی" عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به جلسه روز گذشته اوپک، اظهار داشت: جلسه اوپک تقریبا جلسه خوبی بود و این اجازه به ایران داده شد تا تولیداتش افزایش دهد.

وی ادامه داد: اوپک به این نتیجه رسیده است تا ثباتی را در بازار ایجاد کند، لذا این توافق به نفع خود اوپک نیز است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان مجبور بود این توافق را بپذیرد، افزود: کاهش قیمت نفت سبب شد تا عربستان ضرر کند بنابراین مجبور بود این توافق را بپذیرد.

خادمی گفت: نفتی که توسط عربستان فرخته می شد 25درصد آن برای پادشاه، 25درصد آن صرف خانواده های سلطنتی وتنها 50درصد برای کشور هزینه می شد، لذا زمانی که درآمد خود پادشاه50درصد کاهش یابد؛ تحت فشار قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: اخیرا اوپک از انسجامی که قبلا داشت دور شده بود و تقریبا تصمیم گیری درستی بر آن حاکم نبود و ضررو زیانش را تنها تولیدکنندگان نفت متقبل می شدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به  نقش آمریکا در پذیرش عربستان در قبال طرح فریز نفتی، افزود: عربستان کشوری است که به لحاظ سیاسی مستقل نیست و هیچ گونه آزادی دموکراسی در آن وجود ندارد، به طور کلی در همه زمینه ها از آمریکا تاثیر پذیر است.

خادمی با بیان اینکه افزایش قیمت نفت همانطور که به نفع تولیدکنندگان است به نفع آمریکا هم خواهد بود، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نفت به نفع اقتصاد دنیاست چرا که اقتصاد دنیا به چرخش در می آید هر چند در این میان کشورهای صاحب تکنولوژی سود می برند.

وی گفت: ما و کشورهای خاورمیانه تولید کننده و خام فروش هستیم و متاسفانه به این خام فروشی افتخار می کنیم، لذا با هر قیمتی که تولیداتمان را به فروش برسانیم باز هم قیمت پایین است.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس اظهار کرد: بنابراین ضرر اصلی را کشورهای خاورمیانه و کسانی که به دنبال منافع ملی نیستند از جمله ما، متحمل می شویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر