کد خبر: 76335
A
مازنی، نماینده مردم تهران:

مخالف اختصاص کمک معیشتی به 60 میلیون ایرانی هستم/ 45 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی در گذشته به کشور تحمیل شد

احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه قرار نیست درآمد حاصل از اصلاح قیمت سوخت بین مردم توزیع شود، گفت: ماده 39 قانون برنامه ششم توسعه، منابع و مصارف حاصل از اصلاح سوخت را تعریف کرده و در هیچ کجای قانون، دولت ملزم به پول‌پاشی بین مردم نشده است.

مخالف اختصاص کمک معیشتی به 60 میلیون ایرانی هستم/ 45 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی در گذشته به کشور تحمیل شد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ماده 39 قانون برنامه ششم توسعه منابع و مصارف حاصل از اصلاح سوخت را تبیین و تعریف کرده، گفت: دولت ملزم نشده که پول حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را بین مردم توزیع کند. در کجای ماده 39 قانون برنامه ششم توسعه آمده است که دولت پول‌پاشی کند؟

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مخالف اختصاص کمک معیشتی به 60 میلیون ایرانی هستم. یکی از استدلال‌های ما در نقد دولت احمدی‌نژاد و جریان همسو با او این بود که اگر بودجه‌ای از منابع ملی در اختیارشان قرار داشت، پول‌پاشی می‌کردند؛ میلیاردها پول نفت را در آن هشت سال هدر دادند و هیچ کار زیرساختی‌ای نکردند.

 

دنبال اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی کشوریم

 

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: برنامه ما این است که زیرساخت‌های اقتصادی کشور را درست کنیم، اما با این کار همان اتفاق می‌افتد. دلیلش هم شاید موجه باشد، ولی قانون برنامه ششم توسعه بخشی از درآمد ناشی از صرفه‌جویی یا افزایش قیمت بنزین را برای کمک به معیشت مردم اختصاص داده است.

 

مازنی بیان کرد: روش افزایش قیمت و هزینه‌کرد منابع و مصارف حاصل از بنزین در بند الف تبصره 14 بودجه سال 98 پیش‌بینی شده است و برای آن جدول گذاشته بودیم که این منابع صرف چه چیزی شود.

 

این نماینده دور دهم مجلس تاکید کرد: برنامه ششم توسعه و بودجه را در شرایطی بستیم که متکی بر درآمد نفت بودیم و برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی در حال اجرا بود و تحت فشار ظالمانه تحریم‌های جدید نبودیم.

 

کمک معیشتی در کوتاه‌مدت فقط به حساب اقشار آسیب‌پذیر واریز شود

 

او افزود: در حال حاضر که دیگر از آن منابع و درآمدها خبری نیست و تحت فشار تحریم هستیم شاید معقول باشد که در کوتاه‌مدت رقمی بابت کمک هزینه به حساب قشرهایی که نوسانات ارزی و تحریم‌های ظالمانه به آنها فشار وارد می‌کند واریز کنیم تا بتوانند حداقل نیازشان را تامین کنند.

 

عده‌ای موافق پول‌پاشی به سبک احمدی‌نژادند

 

مازنی تاکید کرد: می‌دانم که آقای روحانی، دولت دوازدهم و مجلس دهم موافق پول‌پاشی نیستند و البته ممکن است عده‌ای موافق پول‌پاشی به سبک دوره احمدی‌نژاد باشند، ولی این کار در این شرایط امکان‌پذیر نیست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع من نگران این هستم که آیا دولت می‌تواند به اتکای مصوبه سران سه قوه کاری را که شروع کرده است متوقف کند و به جای ماهی دادن، ماهیگیری یاد مردم و اقشار کم‌درآمد بدهد و زیرساخت‌های اشتغال را تقویت کند یا نه.

 

45 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی در گذشته به کشور تحمیل شد

 

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: با آن 45 هزار میلیارد تومان هزینه‌ای که در گذشته به خاطر پرداخت یارانه 45 هزار تومانی به کشور تحمیل شد، و به صورت پراکنده خاصیتی ندارد، می‌شد به طور یکجا کار زیرساختی و بزرگی انجام داد.

 

50 هزار میلیارد تومان دیگر در قالب کمک معیشت به کشور تحمیل شده است

 

مازنی ادامه داد: باز هم قرار است نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان دیگر از طریق پرداخت کمک هزینه 55 هزار تومانی به کشور تحمیل و به 60 میلیون نفر یعنی 75 درصد ملت ایران پرداخت شود و این خیل عظیم جمعیتی را در دایره مستحقان قرار دهد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان تهران اظهار کرد: باید بررسی کرد چطور به این آمار و ارقام رسیده‌اند که 75 درصد ملت ایران نیازمند کمک هستند. آیا حاکمیت با این شکل می خواهد عدالت را اجرا کند؟ این روش نمی‌تواند ادامه داشته باشد؛ مگر موقتی و برای اقشار آسیب‌پذیری که نتوانسته‌اند کاری جدی برایشان انجام دهند یا حتی اگر شغلی هم دارند درآمدشان کفاف حداقل نیازشان را نمی‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر