کد خبر: 77097
A
در جلسه امروز مجلس:

زنگنه: برای بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها ۱۰ میلیارد دلار سرمایه لازم است/ نمایندگان از پاسخ‌های زنگنه قانع شدند

وزیر نفت گفت: پالایشگاه‌ها باید بهینه‌سازی شوند و میزان نفت کوره و گوگرد در آن کم شود که ۱۰ میلیارد دلار سرمایه می‌خواهد که تامین منابع آن در شرایط کنونی دشوار است.

زنگنه: برای بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها ۱۰ میلیارد دلار سرمایه لازم است/ نمایندگان از پاسخ‌های زنگنه قانع شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی‌اکبر کریمی امروز در صحن علنی مجلس سوال خود را درباره علت کوتاهی وزارت نفت در مورد برنامه‌ریزی لازم جهت تولید سوخت کم سولفور برای شناورها در کشور از وزیر نفت پرسید.

بر این اساس بیژن زنگنه در پاسخ به این سوال گفت: بنده یک بار دیگر در اردیبهشت ماه همین امسال همین جا حاضر شدم و به این سوال پاسخ دادم اما از نظر آیین‌نامه‌ای مثل اینکه هر چند بار یک سوال مطرح شود باید به آن پاسخ داده شود.

وزیر نفت گفت: در سال ۲۰۱۷ حدود یک میلیون تن نفت کوره در جهان تولید شده که ۲ درصد آن استاندارد لازم برای سوخت کشتی‌ها داشته است و دو سوم آن هم گوگرد بالای ۲.۵ درصد داشته است. الان هم قیمت گوگرد با سولفور کم و همچنین نفت کوره با سولفور کم نزدیک به گازوئیل رسیده است.

وی با بیان اینکه تولیدات این بخش به ۴۰ هزار تن خواهد رسید، گفت: ۱۳ هزار تن آن مربوط به پتروشیمی آبادان است و ما ۲۰ هزار تن نفت کوره با سولفور بالا خواهیم داشت.

زنگنه گفت: راه این است که پالایشگاه‌ها بهینه‌سازی شوند و میزان نفت کوره و گوگرد در آن کم شود که ۱۰ میلیارد دلار سرمایه می‌خواهد که تامین منابع آن در شرایط کنونی دشوار است. قیمت سوخت با نفت کوره به شدت بالا می‌رود و قیمت کشتیرانی به همین دلیل بالا رفته است.

نمایندگان از پاسخ‌های زنگنه قانع شدند

نمایندگان با آرای خود اعلام کردند از پاسخ‌های وزیر نفت به سوال نماینده اراک قانع شده‌اند.

علی اکبر کریمی از پاسخ وزیر نفت درباره علت کوتاهی وزارت نفت در مورد برنامه‌ریزی لازم جهت تولید سوخت کم سولفور برای شناورها در کشور قانع نشد.

بر این اساس نماینده مردم اراک سوال را در صحن علنی به رای گذاشته شد که با ۱۰۶ رای موافق ۵۲ رای مخالف و ۸ ممتنع از مجموع  ۲۹۲ نمایندگان حاضر در صحن از پاسخ‌های وزیر قانع شدند. / ایلنا

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر