کد خبر: 77180
A

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: با ارز جهانگیری و ارز نیمایی نمی‌توان بازار را کنترل کرد

شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تعیین 15 درصدی افزایش حقوق کارکنان در سال 99 را متناسب با نرخ تورم ندانست و گفت: باید بین هزینه و درآمد تناسبی وجود داشته باشد، یعنی هزینه بیشتر از جیب مردم نباشد. بنابراین امیدواریم تیم اقتصادی دولت تدابیری بیندیشند که فشار کمتری در سال جدید به مردم وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: با ارز جهانگیری و ارز نیمایی نمی‌توان بازار را کنترل کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، فزایش 15 درصدی حقوق کارکنان در لایحه بودجه 99 را متناسب با نرخ تورم و شرایط اقتصادی کشور ندانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش نرخ تورم، افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان، کارکنان دولت و کارگران برای سال 99 درصد مناسبی نیست.

 

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس ادامه داد: توقع داشتیم رئیس‌جمهوری در لایحه بودجه 99 و با تکیه بر بودجه‌ای که در اختیار دارد، شرایط اقتصادی کشور را بسنجد و متناسب با آن میزان حقوق کارکنان را در لایحه بودجه بگنجاند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: به عنوان یک نماینده مجلس، یک کارمند، یک کارگر و... باید میزان درآمد و هزینه من حداقل با یکدیگر برابر باشند، نه اینکه هزینه‌کرد، بیش از درآمد افراد باشد.

 

 هزینه‌ها بیشتر از درآمد باشد، قطعاً اثرات بد اقتصادی در پی دارد

 

نادری تاکید کرد: اگر هزینه افراد بیشتر از درآمد باشد و جیب‌شان خالی شود، قطعاً در آینده نزدیک اثرات بد اقتصادی در پی خواهد داشت. بنابراین امیدواریم تیم اقتصادی دولت تدابیری بیندیشند و شرایطی فراهم کنند که اوضاع اقتصادی مردم بهتر شود.

 

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس، در مورد اینکه قطعاً این موضوع باید در کمیسیون تلفیق بودجه 99 اصلاح شود، گفت: با توجه به گزارشی که دیوان محاسبات به مجلس داد و با در نظر گرفتن شرایط کنونی کمیسیون تلفیق، باید این بودجه از کجا تامین شود، مگر اینکه این کسری‌ها و اختلافات از طریق سبد کالا برای مردم جبران شود.

 

نادری در ادامه به اختلاف قیمت ارز نیمایی با ارز دولتی اشاره کرد و گفت: اختلاف قیمت ارز نیمایی با ارز جهانگیری قابل قیاس نیست؛ ارز نیمایی هشت هزار و 500 تومان و ارز جهانگیری چهار هزار و 200 تومان است. ارز بازار هم یک نرخ دیگر دارد و رو به رشد است.

 

این نماینده اصولگرای عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: به نظرم با ارز جهانگیری و ارز نیمایی و ارز بازار نمی‌توان این بازار را کنترل کرد.

 

این نماینده دور دهم مجلس در جواب این پرسش که به نظر شما افزایش حقوق کارکنان در سال 99 باید چه میزان باشد که در شرایط اقتصادی فعلی بتواند در بازار تعادلی برقرار کند گفت: به نظرم باید بین افزایش حقوق کارکنان در سال 99 با شرایط بازار و نرخ تورم، تعادل و توازنی وجود داشته باشد. با توجه به نرخ تورم و شرایط فعلی، تعیین افزایش 15 درصدی حقوق کارکنان رقم قابل ملاحظه‌ای نیست.

 

 نرخ کالاها بالا رفته و شرایط اقتصادی مناسب نیست

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: نرخ کالاها بسیار بالا رفته و شرایط اقتصادی مناسب نیست. به هر حال امیدواریم اوضاع به نحو مناسبی پیش برود و مشکلات در سال جدید حل شوند./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر