کد خبر: 77565
A
احمد امیرآبادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس:

کمیسیون تلفیق ظرف امروز و فردا درباره ادغام یارانه‌ها تصمیم‌گیری می‌کند/ در صورت ادغام به جای 45 هزار تومان، 75 هزار تومان به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود/ وزارت رفاه به هر بهانه‌ای کمک معیشتی افراد را قطع می‌کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس با اشاره به اینکه در کمیته تبصره 14 همراه با آقایان محبی‌نیا و تاجگردون نزد نمایندگان دولت موضوع ادغام یارانه کمک معیشتی با یارانه نقدی را مطرح کرده‌اند، گفت: دولت موافق ادغام یارانه‌ها نبود ولی ظرف امروز یا فردا این مساله را در کمیسیون تلفیق مطرح خواهیم کرد تا از این به بعد، 75 هزار تومان به حساب تمام 78 میلیون یارانه‌بگیر واریز شود.

کمیسیون تلفیق ظرف امروز و فردا درباره ادغام یارانه‌ها تصمیم‌گیری می‌کند/ در صورت ادغام به جای 45 هزار تومان، 75 هزار تومان به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود/ وزارت رفاه به هر بهانه‌ای کمک معیشتی افراد را قطع می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد امیرآبادی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99، درباره خبر ادغام یارانه کمک معیشتی با یارانه‌ نقدی که در کمیته تبصره 14 با حضور نمایندگان دولت مطرح شد، گفت: در جلسه کمیته تبصره 14 که با حضور آقایان محبی‌نیا و تاجگردون و نمایندگان دولت برگزار کردیم این موضوع مطرح شد. در این جلسه در خصوص 31 هزار میلیارد تومان که برای کمک معیشت مردم در نظر گرفته شده است پیشنهاد شد پنج هزار میلیارد تومان را به کمیته امدادی‌ها بپردازیم تا حدود 70 تا 80 هزار تومان به یارانه آنها اضافه شود.

 

در صورت موافقت از 31 هزار میلیارد تومان کمک معیشتی 70 هزار تومان به کمیته امدادی‌ها پرداخت می‌شود

 

عضو هیات‌رئیسه مجلس ادامه داد: اگر از 31 هزار میلیارد تومان کمک معیشتی در نظر گرفته‌شده 70 هزار تومان به کمیته امدادی‌ها پرداخت شود، حدود 25 تا 26 هزار میلیارد تومان برای 78 میلیون نفر دیگر باقی می‌ماند؛ یعنی 30 هزار تومان هم به یارانه 45 هزار تومانی افراد یارانه‌بگیر اضافه خواهد شد که به طور مشخص هر ماه 75 هزار تومان یارانه نقدی و کمک معیشتی ادغام‌شده به حساب‌شان واریز خواهد شد.

 

دولت مخالف ادغام یارانه‌های کمک معیشتی با یارانه نقدی است

 

امیرآبادی با تاکید بر اینکه البته دولت مخالف این ادغام است توضیح داد: دولت مخالف این ادغام است ولی از آنجا که مردم به نمایندگان می‌گویند کمک معیشتی را دریافت نکرده‌اند و در این باره معترض هستند، در صورت ادغام این 2 مقوله با یکدیگر، 75 هزار تومان یارانه به حساب مردم واریز می‌شود و مجلس هم می‌تواند بر آن نظارت کند.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس ادامه داد: 45 هزار تومان یارانه نقدی را سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌کند و کمک معیشتی را وزارت رفاه می‌پردازد. اما وزارت رفاه در زمینه کمک معیشت مردم خوب عمل نکرده است و مثلاً اگر کسی وام ازدواج 30 میلیون تومانی دریافت کرده، به دلیل گردش مالی 30 میلیون تومانی، کمک معیشتی را به او نپرداخته است.

 

وزارت رفاه به بهانه دریافت وام سوددار از بانک، کمک معیشتی وام‌گیرندگان را قطع کرده است

 

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: حتی پیش آمده که فردی 50 میلیون تومان وام سوددار گرفته است، وزارت رفاه به دلیل گردش مالی و تراکنش 50 میلیون تومانی حاصل از وام سوددار این کمک معیشتی را به حساب شخص واریز نکرده است.

 

او افزود: مثال دیگری که می‌توانم عنوان کنم اینکه یک خانم خانه‌دار سرپرست خانوار در محله خود مسئول قرعه‌کشی وام خانم‌ها بوده و تحت پوشش کمیته امداد است، ولی چون گردش مالی وام‌ها در حساب او گردش داشته، کمک معیشتی را به حساب او واریز نکرده‌اند.

 

 ادغام یارانه کمک معیشتی با یارانه نقدی را در کمیسیون تلفیق پیگیری می کنیم

 

امیرآبادی تاکید کرد: وزارت رفاه اطلاعات دقیقی از شرایط مالی افراد در دسترس ندارد و با هر بهانه ای کمک معیشت افراد را قطع می کند. به همین دلیل در این کمیته تبصره 14 بحث ادغام را مطرح کردیم و قرار شد در کمیسیون تلفیق هم ظرف امروز و فردا موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

 

عضو هیات‌رئیسه مجلس در مورد اینکه دولت زیر بار این ادغام خواهد رفت یا خیر پیش‌بینی کرد: این ادغام برای دولت بار مالی ندارد و فقط سیاست‌گذاری عوض می‌شود. از وزارت رفاه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارجاع داده می‌شود و به جای 60 میلیون تومانی که دولت در بحث کمک معیشتی در نظر گرفته، به تمام 78 میلیون نفر، رقم 75 هزار تومان پرداخت می‌شود./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر