کد خبر: 77595
A

تولید پراید و پژو ۴٠۵ سال آینده متوقف می‌شود

قائم مقام معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تلاشیم تا تولیدات خود را با استانداردهای تعیین شده مطابق کنیم و در این مسیر از سال ٩٩ تولید پراید و پژو ۴٠۵ متوقف می‌شود.

تولید پراید و پژو ۴٠۵ سال آینده متوقف می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛  سید مهدی نیازی در چهل ودومین جلسه کارگروه آلودگی هوا افزود: در خصوص استانداردها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و متناسب با تحریم‌ها پیش می‌رود، هر چند می‌دانیم که مشکلاتی در این مسیر وجود دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته تصمیم گرفته شد که تولید محصول با استاندارد یورو ۴ یک سال عقب بیفتد اما می‌بینیم که امسال شرایط بدتر است در حالی که ما باید تولید خودرو متناسب با نیاز کشور را داشته باشیم حال اگر شرایط سخت‌تر شود ممکن است در تولید خودرو مشکلاتی به وجود آید.

نیازی گفت: از سوی دیگر تولید سوخت یورو ۵ با مشکل مواجه شده است وقتی خودرو یورو ۵ باشد و با سوخت یورو ۴ کار کند کاتالیست آن بعد از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش از بین می‌رود و این خودرو یورو ۵ نیز ممکن است حتی آلودگی بیشتری داشته باشد.

قائم مقام معاونت امور صنایع وزارت صمت بر ارتقای استانداردهای سوخت همزمان با استاندارد خودروها تاکید و درباره پیش‌فروش خودروهای یورو ۴ گفت: با اقدامات صورت گرفته تا پایان امسال مجوز یورو ۵ این خودروها را خواهیم گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر