کد خبر: 77942
A
حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی:

نفت تمام شد/ دیگر نه بازاری برای فروش نفت و نه امکانی برای فروش آن وجود دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عقلانی نبودن فروش نفت خام باید درآمدهای مالیاتی را جدی بگیریم.

نفت تمام شد/ دیگر نه بازاری برای فروش نفت و نه امکانی برای فروش آن وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ الیاس حضرتی در تذکری مستند به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌هاست و دو سوم دستور کار مجلس محصول زحمات این کمیسیون است که از جمله آن مالیات بر ارزش افزوده، مبارزه با قاچاق کالا و بانکداری است. اما متاسفانه آقای امیرآبادی به زحمات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس توهین کرد.

وی با بیان اینکه ما وارد فضای جدیدی شدیم، مدعی شد: نفت تمام شد. دیگر نه بازاری برای فروش نفت و نه امکانی برای فروش آن وجود دارد و فروش نفت خام هم کار عقلانی نیست. لذا سیر حرکت کشور باید تغییر کند.

وی ادامه داد:‌ اگر دولتمردان هنوز نتوانستند با هم کنار بیایند، مجلس تصمیم بگیرد، کتش را در بیاورد و آستینش را بالا بزند. در دو سال گذشته ۵۰ هزار و ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده و امسال این درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است لذا باید سازمان امور مالیاتی جدی گرفته شود و این ابزار و لوازم ویژه می‌خواهد. باید امکاناتی خلق کنیم که سازمان امور مالیاتی بتواند گردش درستی را در سیاست‌های اقتصادی انجام دهد. نمی‌شود دست و پایش را ببندیم. ما در این زمینه منافعی نداریم بلکه معتقدیم برای اداره کشور درست تصمیم بگیرید.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که اداره بخشی از جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در این باره گفت‌: آقای امیرآبادی می‌گویند که توهینی نکردند اما از دفاع شما مچکریم.

پیش از اظهارات حضرتی ماده ۲۶ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در آن نظام اداری، مالی و استخدامی سازمان امور مالیاتی بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری پیش بینی شده بود به پیشنهاد امیرآبادی و با رای مجلس حذف شد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر