کد خبر: 7850
A

ترکان: از این پس مراجع قانونی باید به حادثه قطار رسیدگی کنند

مسئول کمیته ویژه بررسی حادثه برخورد دو قطار در استان سمنان گفت: وظیفه ما در این مساله بررسی علت وقوع این حادثه و تعیین مقصران بود و از این پس باید مراجع قانونی به این مساله رسیدگی کنند.

ترکان: از این پس مراجع قانونی باید به حادثه قطار رسیدگی کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایرنا، اکبر ترکان با بیان این مطلب عنوان کرد: مقصر اصلی این حادثه تاسف بار پس از بررسی های کارشناسی و فنی اعلام شده است.

وی گفت: بررسی همه جوانب این حادثه نشان می دهد علت وقوع سانحه خارج کردن قطار از حالت کنترل خودکار به حالت کنترل دستی بوده است.

ترکان افزود: قطار تبریز - مشهد به دلیل خرابی ترمز 8 کیلومتر جلوتر متوقف می شود و زمانی که قطار سمنان - مشهد با اجازه مامور در ایستگاه شاهرود حرکت می کند، این حادثه دلخراش اتفاق می افتد، ضمن اینکه در این حادثه عمدی در کار نبوده و خطای حرفه ای صورت گرفته است.

گفتنی است، ترکان روز گذشته اعلام کرد، براساس بررسی های انجام شده مقصر اصلی حادثه سمنان مامور و متصدی سی تی سی (کنترل ترافیک) ایستگاه شاهرود بوده است.

در پی نامه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای بررسی و اعلام دلایل وقوع سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان و معرفی مقصران این حاثه تلخ، جهانگیری 6آذرماه در حکمی به اکبر ترکان ماموریت داد با تشکیل کمیته ای متشکل از رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری، رئیس اسبق شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مشاور معاون اول رئیس جمهوری و استانداران آذربایجان شرقی و سمنان، حداکثر تا پایان هفته گزارشی از دلایل وقوع حادثه تلخ قطار مسیر تبریز ـ مشهد و معرفی مقصران این سانحه دردناک ارایه کند.

در برخورد دو قطار مسافری تبریز- مشهد و سمنان - مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان در روز پنجم آذر ماه امسال 40 نفر از مسافران و ماموران قطار مسافری تبریز- مشهد جان خود را از دست دادند و 103 نفر دیگر مصدوم شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر