کد خبر: 78508
A
اختصاصی

واردات خودروهای هیبریدی آزاد می شود/اجرایی شدن مصوبه مجلس درباره معافیت خودروهای هیبریدی از پرداخت حقوق ورودی

یک منبع آگاه به دیده بان ایران گفت : نظر به گرانی سرسام آور خودروهای داخلی و نارضایتی مصرف کنندگان از روند رو به رشد قیمت های کاذب خودروها طرح واردات خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار گرفته و ظرف چند روز آینده تصمیمات مهمی در خصوص آزاد سازی واردات این خودروها لحاظ خواهد شد.

واردات خودروهای هیبریدی  آزاد می شود/اجرایی شدن مصوبه مجلس درباره معافیت خودروهای هیبریدی از پرداخت حقوق ورودی
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ یک منبع آگاه  به دیده بان ایران گفت : نظر به گرانی سرسام آور خودروهای داخلی و نارضایتی مصرف کنندگان از روند رو به رشد قیمت های کاذب خودروها طرح واردات خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار گرفته  و ظرف چند روز آینده تصمیمات مهمی در خصوص آزاد سازی واردات این خودروها لحاظ خواهد شد.
وی تصریح کرد :  خوشبختانه مصوبه  مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص واردات خودروهای هیبریدی  چند وقت پیش تصویب شده است.
از سوی دیگر رییس قوه قضاییه نیز امروز اعلام کرد  تغییر قیمت خودرو امر پسندیده ای نیست و  از وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی خواست به طور جدی بر بازار خودرو نظارت کنند.
کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که با آزاد سازی خودرو بویژه خودروهای هیبریدی نه تنها قیمت خودرو در داخل مهار خواهد شد بله زمینه های کاهش مصرف بنزین نیز در شرایط امروز کشور فراهم خواهد شد.
گفتنی است مجلس شورای اسلامی چندی پیش  طرح ساماندهی بازار خودرو را  مصوب کرد تا  واردات خودروهای سواری تمام برقی و ترکیبی (هیبریدی) تا زمان تولید آن‌ها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف شود و دولت را  موظف کرد زمینه تولید داخل خودروهای مذکور را ظرف مدت پنج سال فراهم کند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر