کد خبر: 79703
A

بازار داغ سیر، زنجبیل و لیموترش با شیوع کرونا/ زنجبیل کیلویی ۱۲۰ هزار و سیر و لیموترش هم با قیمت ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان

به دنبال شیوع کرونا بازار سیاه برخی میوه ها به وجود آمده است. جالب است بدانید که در خرده‌فروشی‌های سطح شهر زنجبیل به قیمت ۱۲۰ هزار و سیر و لیموترش هم با قیمت ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود

بازار داغ سیر، زنجبیل  و لیموترش با شیوع کرونا/ زنجبیل کیلویی  ۱۲۰ هزار و سیر و لیموترش هم با قیمت ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ به دنبال شیوع کرونا بازار سیاه برخی میوه ها به وجود آمده است. جالب است بدانید که در خرده‌فروشی‌های سطح شهر زنجبیل به قیمت ۱۲۰ هزار و سیر و لیموترش هم با قیمت ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و این محصولات در میادین میوه و تره بار حکم طلا را پیدا کرده و کمیاب و حتی نایاب شده اند، یکی از مدیران بازار میوه و تره‌بار  درباره کمبود این محصولات در بزار گفت: پیش از اینها هر کیلوگرم لیموترش طبق مصوب میدان میوه و تره بار مرکزی ۱۴ هزار تومان عرضه می‌شد و حالا به دلیل تقاضای زیاد تا ساعت ۱۰ صبح تمام این محصولات فروخته می‌شود.

او  ادامه داد: ما موظف هستیم محصولات را طبق قیمت مصوب میدان میوه و تره بار تهران بفروش برسانیم و چون قیمت این دو محصول نجومی بالا رفته است، این محصولات را به تره بار نمی آوریم، هر چند که باید توجه داشت که نرخ این محصولات در در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران هم به‌شدت بالا رفته و مقصر هم بارفروشانی هستند که این محصولات را به قیمت نجومی وارد بازار می‌کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار یکی از شهرهای کشور هم نبود نظارت مسئولان بر روی قیمت لیموترش، سیر و زنجبیل در بازار را یکی از دلایل افزایش قیمت این محصولات دانست و گفت: میزان این سه محصول کاهش پیدا کرده است که نیاز است در این راستا از سوی دولت نظارت های کافی صورت گیرد.

او افزود: این اقلام میوه و صیفی از تهران وارد استان می‌شود و این افزایش قیمت‌ها از تهران کلید خورده است به این معنی که چند روز پیش لیموترش به قیمت ۱۴ هزار تومان خریداری شد، اما روز بعد قیمت این محصول به حدود ۲۶ هزار تومان و روز گذشته تا ۴۵ هزار تومان نیز به فروش رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر