کد خبر: 80079
A

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:با توجه به بحران کرونا افزایش مالیات، سم مهلک برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بودجه سال آینده نکات قوت و ضعف دارد، تهدیدها و فرصت‌های خوبی در این بودجه دیده می‌شود بودجه 99 یکی از بودجه‌هایی است که کمترین وابستگی را به نفت دارد.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:با توجه به بحران کرونا افزایش مالیات، سم مهلک برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معصومه آقاپور علیشاهی ، درباره ویژگی‌های بودجه سال 99 گفت: بودجه سال آینده نکات قوت و ضعف دارد، تهدیدها و فرصت‌های خوبی در این بودجه دیده می‌شود، بودجه 99 یکی از بودجه‌هایی است که کمترین وابستگی را به نفت دارد. 8.5 درصد بودجه از فروش نفت تامین شده است و سعی کردیم به درآمدهای غیرنفتی نزدیک شویم.

 

عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: یکی از مواردی که بنده معترض بودم و مراتب اعتراض خود را به کمیسیون تلفیق اعلام کردم درباره افزایش درآمدهای مالیاتی است هر چند که فرارهای مالیاتی داریم اما افزایش درآمدهای مالیاتی باید با توجه به زیرساخت کشور صورت پذیرد.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور دچار بحران‌های متفاوت است و الان با بحران کرونا روبرو هستیم، افزایش درآمدهای مالیاتی یک سم مهلک برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در کشور است. 

 

آقاپور علیشاهی گفت: اگر بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی دچار این توفان سهمگین شوند هم نرخ بیکاری افزایش یافته و هم صادرات غیرنفتی ما به حداقل می‌رسد و همین عامل باعث می‌شود به درآمدهای بودجه نرسیم و نتوانیم آن را محقق کنیم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از تاکیدات من این بوده که ما در بحث مالیات نباید افزایش داشته باشیم اما متاسفانه درصدی افزایش مالیات پیش‌بینی کردیم و به مبلغ مالیات سال 98 اکتفا نشد که به نظر من در این شرایط که کشور در تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی و شرایط سخت است، عاقلانه نیست.  

 

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم تاکید کرد: کمک‌های معیشتی در نظر گرفته شده یکی از نکات قوت بودجه است که از این طریق اقشار ضعیف‌تر جامعه بتوانند از این کمک‌ها استفاده کنند تا سفره خانوار کوچک نشود اما شناسایی این خانوارها بسیار مهم است که امیدوارم بتوانیم با زیرساخت‌های لازم شناسایی این افراد و خانوارها را داشته باشیم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بودجه سال آینده ردیفی برای شناسایی این خانوارها پیش‌بینی نشده است و ما فقط مبلغ را تعیین می‌کنیم اما این خیلی مهم است که ما چطور می‌خواهیم آن را محقق کنیم این کمک‌های معیشتی را به چه کسی می‌خواهیم بدهیم و چگونه؟ باید مبلغی در نظر بگیریم که زیرساخت آمایش دقیق اطلاعات خانوارها را جمع آوری کنیم تا توزیع عادلانه و با انصاف صورت بگیرد که این مهم پیش‌بینی نشده است.

 

وی با اشاره به حقوق کارکنان دولت نیز گفت: تمهیداتی برای حقوق کارکنان صورت گرفته اما برای کارکنان و بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی این مورد به خودشان واگذار شده است که این باعث ایجاد یک گپ می‌شود و نارضایتی این اقشار به شدت در جامعه احساس می‌شود هر چه قدر این گپ بیشتر شود سطح نارضایتی افزایش می‌یابد. 

 

آقاپور علیشاهی گفت: اینها مواردی است که باید تمهیداتی نسبت به آن صورت بگیرد، از آنجایی که بنده دچار بیماری کرونا شده‌ام و در قرنطینه خانگی هستم نقطه نظرات خود را به صورت تلفنی به همکارانم در کمیسیون تلفیق اعلام کردم. بنده معتقدم افزایش حقوق همیشه راهکار مناسبی نیست بلکه می‌توانیم افزایش کمک‌های غیرنقدی از طرف دولت را در نظر بگیریم چرا که افزایش حقوق باعث می‌شود بنگاه‌های خصوصی و تولیدی تاب تحمل این پرداخت را نداشته باشد که باعث بیکاری می‌شود.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سلامتی‌اش گفت: با توجه به تستی که در مجلس انجام شده بود به من اعلام شد که جواب تست کرونا برای بنده مثبت بوده است گفتند در قرنطینه خانگی باشم و اگر وضعیتم بحرانی شد به بیمارستان مراجعه کنم معاینه شدم گفتند هنوز ریه‌هایت درگیر نشده است فعلا اتاقی را در منزل ایزوله کردیم که تا در قرنطینه خانگی باشم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر