کد خبر: 8014
A

عضو کمیسیون عمران مجلس: نمایندگان مجلس در رابطه با استیضاح وزرا نباید احساسی برخورد کنند

عضو کمیسیون عمران با اشاره به آثار منفی برکناری وزیر راه و شهرسازی در شرایط کنونی، گفت: استیضاح آخوندی باعث سکته وزارت راه و شهرسازی می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس: نمایندگان مجلس در رابطه با استیضاح وزرا نباید احساسی برخورد کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید احسن علوی، گفت: موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیستم. زمان ایجاب نمی‌کند که در این شرایط، وزیر راه و شهرسازی استیضاح شود و یا اینکه استعفا دهد.

وی با بیان اینکه معتقدم باید به صورت ریشه‌ای مشکلات موجود در این حوزه رفع شود و حذف وزیر راه و شهرسازی در این مقطع نمی تواند کارساز باشد، افزود: از سوی دیگر معاون آقای آخوندی یعنی مدیرعامل شرکت راه آهن از سمت خود استعفا داده است. حال این که اگر وزیر این وزارتخانه هم حذف شود، شوک غیر قابل جبرانی به این حوزه و پروژه های عمرانی وارد می آید.

علوی با تاکید بر اینکه  نمایندگان مجلس درباره استیضاح وزرا نباید احساسی برخورد کنند، ادامه داد: استیضاح وزیر راه و شهرسازی به صلاح منافع ملی کشور نیست. در شرایطی که کشور درگیر مسائل برجام است نباید از دورن تنش ایجاد کنیم. مجلس نباید به تنش های داخلی دامن بزند.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: در صورت استیضاح آخوندی در شرایطی که چند ماهی از عمر دولت باقی نمانده است به طور قطع مشکلات جدی برای وزارت راه و شهرسازی پیش می‌آید. در صورت استیضاح این وزارت خانه برای مدتی توسط سرپرست اداره خواهد شد و ورود مدیر جدید  و نگرش های جدید باعث توقف پروژه ها می شود.

وی ادامه داد: کارگاه‌های پروژه‌های عمرانی در شرایطی فعال هستند که دولت با کسری منابع شدیدی مواجه است و متوقف شدن آنها به دلیل تغییر مدیریتی قابل هضم نیست.

علوی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه عریض و طویل و با حجم مسئولیت های بسیار گسترده است. تمام شقوق حمل و نقل در این وزارتخانه متمرکز است. با توجه به پروژه های عمرانی بسیار زیاد در هر کدام از این شقوق حمل و نقل، تغییر مدیریت در این شرایط باعث سکته وزارت راه و شهرسازی می شود.

وی با بیان اینکه با رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی تنها مشکلی حل نمی شود بلکه به مشکلات این وزارتخانه اضافه حل خواهد شد، گفت: عده ای در حالی  از حذف وزیر راه و شهرسازی حرف می زنند که توجهی به عملکردهای انجام شده در طول سه سال گذشته ندارند.  تیم وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکرات برای انجام قراردادهای خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ هستند و به طور قطع استیضاح وزیر می تواند انجام این قرارداد را تحت تاثیر بگذارد.

علوی ادامه داد: افراد باید توجه داشته باشند که در حال حاضر ناوگان هوایی کشورمان بسیار فرسوده است و نیاز به ورود هواپیماهای جدید برای جلوگیری از هر گونه سانحه است. حال برکناری وزیر که تاثیر گذارترین فرد در انجام این قراردادها محسوب می شود، خطر جدی به همراه دارد. باعث عدم اعتماد مذاکراه کنندگان به سیستم مدیریتی کشورمان خواهد شد.

نماینده مردم سنندج با بیان اینکه مگر می توان وزیر امورخارجه را در نیمه مذاکرات برجام حذف کرد؟ گفت: به طور قطع در جریان مذاکراتی که با شرکت های خارجی شده است، حذف وزیر راه و شهرسازی هم در نیمه راه کار درستی نیست.

وی ادامه داد: فردا گزارش کمیسیون عمران از دلایل وقوع سانحه در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود. در این گزارش بر سه محور بحث مدیریتی، عامل خطای انسانی و نحوه عملکرد سیستم ATC  تنظیم شده که نقش هر کدام از این عوامل در سانحه اخیر ریلی بررسی شده است.  

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر