کد خبر: 80238
A

مهلت پرداخت قبض برق تمدید نشده است

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، وزیر نیرو از وعده همکاری با مشترکان برای پرداخت قبوض آب و برق خبر داد. این در حالی است که برخی از مشترکان، از اخطار برای قطع آب و برق تا پایان سال سخن می‌گویند.

مهلت پرداخت قبض برق تمدید نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ براساس اظهارات رضا اردکانیان، وزیر نیرو، با توجه به شرایط کشور به مشترکانی که در پرداخت قبوض خود مشکل دارند، تا پایان اردیبهشت‌ماه 99 مهلت لازم داده می‌شود.

وی در حاشیه مراسم روز درختکاری در نهاد ریاست‌جمهوری عنوان کرد: شرایط بیماری کرونا موجب رکود و کندی در برخی از کسب وکارها می‌شود. به خصوص در کسب‌وکارهای پایان سال، ما به سهم خودمان هرچند که هزینه‌های آب و برق در سبد هزینه خانوار درصد قابل ملاحظه‌ای نیست و جزو پایین‌ترین‌ها است، اما امروز به همه شرکت‌های آب و فاضلاب در تمام استان‌ها و شرکت‌های توزیع برق ابلاغ شده است که به دلیل شرایط خاص و مواردی که مشترکین برای دریافت انشعاب مراجعه می‌کنند و باید حق انشعاب را طبق قانون پرداخت کنند، حداکثر مدارا با مراجعه‌کنندگان شود و در صورت تخصیص به شکل اقساطی انشعاب پرداخت شود.

به گفته وزیر نیرو، افرادی که در صحبت‌هایم به آن اشاره داشتم، در پرداخت قبوض خودشان چه برق و چه آب مشکلاتی موقت و قطعی داشته باشند، مهلت لازم داده شود و فعلا قرار است تا پایان اردیبهشت ماه زمانی است که مدارای لازم و مورد نیاز با مشترکان برای پرداخت قبوض آن‌ها انجام می‌گیرد.

جزییات پرداخت قبوض آب و برق

به دنبال این تاکید وزیر نیرو، جزییات پرداخت قبوض آب و برق در زمان شیوع ویروس کرونا از سوی شرکت‌های توانیر و آب و فاضلاب کشور اعلام شد.

در دستورالعمل جدید شرکت آب و فاضلاب کشور به تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب استانی که به امضای حمیدرضا جانباز رسیده، تاکید شده است، با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود احتمالی کسب‌وکار تعدادی از مشترکان، شرکت‌های آبفا تعامل لازم در دریافت اقساط انشعاب برای تمامی متقاضیان و قبوض آب بها برای مشترکان غیرخانگی دارای مبالغ بالا را، لغایت پایان اردیبهشت ماه سال آینده مهیا سازند.

در همین حال، شرکت توانیر با ارسال ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور، تاکید شده است؛ به آن دسته از مشترکان خانگی و یا سایر مصارف آمپری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی را دارند، تا پایان اردیبهشت ماه سال 99 مهلت پرداخت داده شود. همچنین هزینه انشعاب درخواستی متقاضیان برق در اقساط سه ماهه دریافت شود.

ماجرای اخطار به مشترکان برق و آب

اما تاکید وزیر برای دادن مهلت به مشترکان تا پایان اردیبهشت در حالی است که این روزها گزارش‌هایی دیده می‌شود که مشترکان پرمصرف مهلت پرداخت قبوض برق و آب تا 25 اسفندماه امسال اعلام شده است.

حتی این روزها برخی از چهره‌های معروف تصویری از قبوض آب و برق را در فضای مجازی منتشر کردند که مهر اخطار قطع روی آنها خورده بود. آنها گفته بودند که قطع آب و برق در شرایط قرنطینه خانگی اقدام درستی نیست و بهتر است وزارت نیرو به ماجرا ورود کند./خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر