کد خبر: 80345
A

چرا برخی رسانه ها به «پشت جبهه » مقابله ملی با کرونا حمله می کنند؟!/ گزارش های سفارشی با طعم کاسبی برای کرونا تو سط روزنامه آفتاب یزد

گزارش دیده بان ایران از ظهور اولین نشانه های کرونا در کشور؛ تحرک جناح های سیاسی، کاسبان کرونا و افرادی که هر کدام اهداف خاصی از از این بحران دنبال می کردند آغاز شد

چرا برخی رسانه ها به «پشت جبهه » مقابله ملی با کرونا حمله می کنند؟!/  گزارش های سفارشی با طعم کاسبی برای کرونا تو سط روزنامه آفتاب یزد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛همگان به خوبی می دانند کرونا یک بحران همه گیر جهانی است، بنابراین عزمی ملی را برای مقابله می طلبد؛  اما واقعیت این است برخی فعالان سیاسی و رسانه ای  به دنبال استفاده از  بحران سلامت و کشاندن آن به سمت مسائل جناحی، حزبی و حتی شخصی هستند. 

بدین ترتیب با طرح مطالب غیر واقعی و بعضاً کذب تلاش خود را برای آشفته کردن فضا و ایجاد جو نا امیدی انجام می دهند. 

 

متاسفانه برخی رسانه ها هم با فراموش کردن رسالت حرفه ای خود با درج  مطالب سفارشی و طرح مسائل دور از واقعیت به دنبال کاسبی از کرونا هستند. 

 

موضوعی که با واکنش جلال میرزایی عضو فراکسیون امید روبرو شده است: دولت تا به امروز هر چه در توان داشته به‌کار گرفته و حمایت های مالی لازم را انجام داده است. در چنین شرایطی متاسفانه شاهد هستیم به جای آنکه همه مسئولان در سطوح مختلف برای پیشگیری از شیوع این ویروس تمرکز داشته باشند، عده‌ای رو به سیاسی کاری آورده اند.

 

جلال میرزایی در ادامه با تاکید بر اینکه سلامت مردم باید در اولویت همه مسئولان باشد، خاطرنشان کرد: بهتر است به جای بازی های سیاسی همه بخش ها به میدان آمده و به آسیب شناسی برنامه ها و تمرکز بر دستورالعمل های موثر بر کنترل این ویروس پرداخته شود. امروز اکثر کشورها درگیر این ویروس هستند و دارند آن را تجربه می کنند. سازمان بهداشت جهانی نیز هر روز توصیه ها و دستور العمل های خود را با توجه به تجارب کشورها به‌روز می کند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: همه مسئولان در سطوح مختلف باید کمک کنند تا با استفاده از تمام ظرفیت ها بر این ویروس غلبه کنیم. همه کشورها اعلام کردند که فعلا این ویروس درمان خاصی ندارد و تمرکز بر روی پیشگیری است. دولت ما هم در این زمینه کوتاهی نکرده است.

از سوی دیگر خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می گوید :صنایع کشور با افزایش تولیدات در اقلام بهداشتی، به کمک مقابله با کرونا آمده اندو عملکرد وزارت صمت در این زمینه بسیار مثبت بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و عضو هیات رییسه فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با اقدامات به جا و شبانه روزی مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت امیدواری زیادی داریم که درزمینه جبران کمبود اقلام بهداشتی مورد نیاز گام های موثری برداریم.

رسول خضری  افزود: تاکنون در تامین ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده و سایر اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کمبودهایی در کشور وجود داشت، اما هم اکنون با افزایش ظرفیت های تولید بسیارامیدوارهستیم که در زمینه تامین این اقلام بتوانیم موفق تر عمل کنیم.

خضری با تایید عملکرد بسیار مثبت مسوولان وزارت صمت به منظور رصد و افزایش تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز این مقطع زمانی اضافه کرد: 104 شرکت تولیدی در زمینه تولید ماسک، الکل، مواد ضدعفونی کننده وسایر اقلام بهداشتی مورد نیاز فعال شده اند و با این اقدامات بحث کمبود موارد را جبران خواهیم کرد تا از پیک شیوع کرونا به خوبی و با موفقیت عبور کنیم.

این سخنان و عملکرد وزارت صمت در وقت اخیر در زمینه تولید ماسک و ملزومات پزشکی نشان میدهد برخی جریانات و هم چنین رسانه ها در این موقعیت حساس ته تنها صلاح و مصلحت جامعه را مدنظر قرار نداده بلکه تلاش دارند تا با فضا سازی و انتشار اخبار مسموم و بدون پشتوانه دست به تخریب بزنندو اندوخته ای برای خود فراهم سازند

یکی از نمونه های تخریب سازمان یافته بر اساس گزارش های سفارشی؛ گزارش روزنامه آفتاب یزد  به اصطلاح حامی دولت بود. این روزنامه با طرح ادعای غیر واقعی به موضوع عمللکرد وزیر صمت پرداخت؛ حال باید پرسید پشت تخریب وزیر صمت از سوی  این روزنامه چیست؟!

 

آیا مدیر مسول و شورای سردبیری روزنامه آفتاب یزد  به اصطلاح "حامی دولت" نباید اخبار این روزهای شرایط کشور را بدانند که وزارت صمت مسولیت تولید دارد و توزیع آن بر اساس اعلام دولت بر عهده وزارت بهداشت است؟ مسلماً این رسانه و نویسندگان گزارش های سفارشی می دانند موضوع کمبود اقلام بهداشتی مربوط به مسئله توزیع است و ارتباطی که ناتوانی بخش خصوصی و دولتی در تولید ندارد اما متاسفانه در شرایطی که باید تخریب ها و سهم خواهی ها متوقف شود؛ برخی رسانه ها با طرح ادعاهای غیرواقعی و بعضاً سفارشی به «پشت جبهه » مقابله ملی با کرونا حمله می کنند؟!

در این باره و پشت صحنه گردانی این تخریب سخن خواهیم گفت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر