کد خبر: 80535
A

تمدید مطالبات مالیاتی تا پایان اردیبهشت ۹۹

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای کسب و کار های آسیب دیده از کرونا، تسهیلاتی را در پرداخت مالیات ایجاد کردیم که مودیان با نبود نقدینگی تحت فشار قرار نگیرند. همچنین تسهیلاتی را ایجاد کردیم که مراجعات حضور را کاهش دهیم. وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده را هر سه ماه یک بار تسویه می‌کردیم که در این دوره به ۳۱ اردیبهشت موکول کردیم. جریمه‌های را لغو کردیم.

تمدید مطالبات مالیاتی تا پایان اردیبهشت ۹۹

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای کسب و کار های آسیب دیده از کرونا، تسهیلاتی را در پرداخت مالیات ایجاد کردیم که مودیان با نبود نقدینگی تحت فشار قرار نگیرند. همچنین تسهیلاتی را ایجاد کردیم که مراجعات حضور را کاهش دهیم.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده را هر سه ماه یک بار تسویه می‌کردیم که در این دوره به ۳۱ اردیبهشت موکول کردیم. جریمه‌های را لغو کردیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: جریمه‌هایی داشتیم که در قبل انباشته شده بود این جرائم را با بخشودگی بیشتری همراه کردیم. واحد‌های خرد را که تاکنون می‌توانستند ۳۰ برابر پرونده تشکیل دهند را به ۵۰ برابر افزایش دادیم.

او ادامه داد: ۵ میلیارد تقاضا شده از بانک جهانی در دست پیگیری است. اما کمک‌هایی که ما دریافت می‌کنیم همیاری‌های توسعه است. صندوق اوپک به ما کمک می‌کند. اعداد درخواستی بستگی به مذاکرات ما دارد.

دژپسند بیان کرد: به طور کلی امسال خوشبختانه بخش غیر نفتی شرایط رشد خوبی را داشت. البته می‌دانید که مشکلات زیادی از جمله بیماری به اقتصاد ایران صدمه وارد کرد. حدود ۷ درصد رشد را داشتیم.

این مقام مسئول گفت: در همین هفته عرضه خوبی را داشتیم در نیمه دوم فروردین یکی از بنگاه‌های مهم که سهام دولت در آن موجود است عرضه می‌شود. وقتی نفت ما دچار تحریم می‌شود طبیعتا اثر گذار است. حجم تجارت خارجه ما ۴۰ هزار میلیارد دلار است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر