کد خبر: 80705
A

هند: توقف تمام پروازهای داخلی را در پی شیوع کرونا

دولت هند روز دوشنبه تصمیم گرفت تا تمام پروازهای داخلی این کشور را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا متوقف کند.

هند: توقف تمام پروازهای داخلی را در پی شیوع کرونا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در بیانیه دولت هند آمده است: فعالیت شرکت های هواپیمایی داخلی هند از ساعت ۲۴ روز سه شنبه متوقف می شود و شرکت های هواپیمایی باید قبل از فرا رسیدن این زمان پرواز های اعلام شده خود را انجام دهند.

دولت هند پیش از این تمام پروازهای بین المللی به مقصد هند را متوقف کرده بود.

سازمان ریلی هند هم دیروز اعلام کرد که حرکت قطارها در سرتاسر این کشور تا پایان ماه متوقف می شود. راه آهن هند روزانه ۳۴ میلیون مسافر را جابجا می کند.

توقف پروازهای داخلی و همچنین حرکت قطارها می تواند یک شوک اقتصادی بزرگ به این بخش ها وارد کند.

وزارت بهداشت هند روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۴۳۰ نفر افزایش یافته است. همچنین تاکنون ۹ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که دولت هند در ۷۵ شهر بزرگ این کشور منع رفت و آمد وضع کرده است تا بتواند از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

کارشناسان هشدار داده اند که موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، با سرعتی که در مراحل اولیه شیوع این بیماری در سایر کشورها مشاهده شده است، رو به رشد است.

هند با جمعیت بیش از ۱.۳ میلیارد نفر در تلاش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر